در دیدار نماینده کوهدشت و رومشکان با وزیر نیرو مطرح شد:

پیشرفت ۹‌ درصدی پروژه سد معشوره

جلسه‌ی ویژه نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با وزیر نیرو و معاون پارلمانی حقوقی و پشتیبانی وزارت نیرو به منظور بحث و تبادل نظر و ارائه راهکارهای عملیاتی و اجرایی در حل مشکلات محوری و چند بعدی شهرستان کوهدشت در محل این وزارتخانه برگزار شد. در این جلسه که بیش یک ساعت به […]

جلسه‌ی ویژه نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با وزیر نیرو و معاون پارلمانی حقوقی و پشتیبانی وزارت نیرو به منظور بحث و تبادل نظر و ارائه راهکارهای عملیاتی و اجرایی در حل مشکلات محوری و چند بعدی شهرستان کوهدشت در محل این وزارتخانه برگزار شد.

در این جلسه که بیش یک ساعت به طول انجامید با مطالبه‌گری حجت ‌الاسلام مبلغی نماینده مردم کوهدشت و رومشکان، محورهای زیر مورد توجه و صدور دستور وزیر نیرو قرار گرفت:

۱- تشریح وضعیت سد معشوره و دستور تسریع درعملیات اجرایی این سد
۲- دستور اختصاص هزینه مطالعات ژئوتکنیک سد خسروآباد به منظور تسریع در فرایند اقدامات اجرایی آن
۳- دستور بررسی و اختصاص حق آبه سد سیمره به شهرستان های کوهدشت و رومشکان و تسریع اجرایی شدن آن
۴- صدور دستور اختصاص اعتبار لازم به منظور تکمیل پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرستان کوهدشت
۵- دستور بررسی ویژه مشکل مربوط به اهالی روستای رماوند بساط بیگی در خصوص نحوه، نوع و میزان پرداختی‌های مربوط به تملک توسط سد سیمره
۶-  صدور دستور بررسی و مطالعات ایجاد پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرچغابل رومشکان
۷- صدور دستور ایجاد پست انتقال برق ۶۳ کیلو وات برای شهر کوهدشت
۸- صدور دستور ایجاد پست انتقال برق ۶۳ کیلو وات برای بخش‌های طرهان و کوهنانی
۹-  تجهیز امکانات و اقلام اداره برق شهرستان کوهدشت و بررسی ایجاد شعبه این اداره در منطقه کوهدشت شمالی
۱۰- پشتیبانی و حمایت ویژه در خصوص تأمین اقلام مورد نیاز توسعه و تکمیل شبکه برق دو شهرستان کوهدشت و رومشکان ( تیر برق و …)

گفتنی است در این جلسه که با محوریت بحث پیرامون احداث سد معشوره برگزار شد حجت‌الاسلام مبلغی ضمن انتقاد شدید نسبت به روند کند در احداث این سد تذکرات جدی به وزیر نیرو داد. در ادامه مجری سد معشوره گزارش مبسوطی در رابطه با کارهای انجام شده در این زمینه ارائه کرد و اعلام نمود کارگاه معشوره به صورت جدی فعال است و تاکنون «پیش‌فراز‌بند» به انجام رسیده و بزودی «فرازبند» نیز به اتمام می‌رسد. وی افزود در سال گذشته پروژه سد معشوره ۷ درصد و با احتساب ۲ درصد پیشرفت سابق، در کل ۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با اصلاح ماده ۲۳ و انعقاد قرارداد با پیمانکار، این روند شتاب خواهد گرفت.

در ادامه مقرر شد:
۱- تا یک هفته دیگر نامه وزیر نیرو به همراه مستندات لازم جهت اصلاح ماده ۲۳ این سد به سازمان برنامه و بودجه ارسال شود.
۲- پس از اصلاح ماده ۲۳ در برنامه و بودجه در کوتاه ترین زمان ممکن، ساخت بدنه سد معشوره به پیمان داده شود.

همچنین مقرر شد به طور ویژه و زمانبدی شده با حضور مسئولان وزارتخانه در معاونت آب، بازدیدهای منظم به منظور نظارت بر روند اجرایی آن انجام شود و گزارشات مربوطه مستمرا  به وزیر نیرو ، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان و استاندار لرستان ارسال گردد.