شرایط بحرانی دشت‌های «کوهدشت» و «رومشکان»

  داریوش حسن‌نژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه دشت «سیلاخور» از پتانسیل آبی خوبی برخوردار است، علی‌رغم اینکه برداشت‌های آب در آن به‌غایت زیاد است، اظهار داشت: بااین‌وجود روزبه‌روز آب دشت به‌طرف «اشترینان» در حال کم‌شدن است. وی با اشاره به برداشت زیاد از منابع آبی استان، عنوان کرد: در دشت «کوهدشت» […]

 

داریوش حسن‌نژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه دشت «سیلاخور» از پتانسیل آبی خوبی برخوردار است، علی‌رغم اینکه برداشت‌های آب در آن به‌غایت زیاد است، اظهار داشت: بااین‌وجود روزبه‌روز آب دشت به‌طرف «اشترینان» در حال کم‌شدن است.

وی با اشاره به برداشت زیاد از منابع آبی استان، عنوان کرد: در دشت «کوهدشت» نیز درگذشته برداشت‌های زیادی از سطح منابع آبی صورت‌گرفته، اما شرایط دشت «کوهدشت» با «اشترینان» متفاوت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه دشت «اشترینان» از منابع آب آهکی تغذیه می‌شود و سطح آب بالا است، اما در سنوات گذشته از دشت «کوهدشت» برداشت‌های زیادی صورت‌گرفته است و عمق آب آن پایین است، افزود: سطح آب در دشت «اشترینان» به سمت دورود رو به پایین‌تر می‌رود.

حسن‌نژاد، استفاده بیش از اندازه از منابع آب زیرزمینی در دشت «کوهدشت»، حفر چاه و برداشت‌های بی‌رویه و خارج‌ازحد نرمال از این دشت در سنوات گذشته منجر به ایجاد بحران در آن شده است، تصریح کرد: متأسفانه سطح آب‌های زیر زمینی در این دشت افت شدید پیدا کرده و باید در اعماق بسیار پایین به آب دسترسی پیدا کرد.

وی تصریح کرد: همچنین در دشت «رومشکان» باید تا ۱۲۰ متر حفاری کرد تا به آب رسید.