اولین نوزاد مورد حمایت مرکز پیشگیری از سقط "نفس" متولد شد

تولد نفس، نوزادی که از نفس، نفس گرفت

اولین نوزاد مورد حمایت مرکز پیشگیری از سقط "نفس" خرم آباد متولد شد.

به گزارش کشکان، اولین نوزاد مورد حمایت این مرکز پیشگیری از سقط دختربچه ای بود که والدینش به منظور زنده نگهداشتن نام این مرکز، او را نفس نامگذاری کردند.

 

در این راستا مدیر کل امور بانوان، خانواده و جمعیت استانداری لرستان تولد اولین نوزاد مورد حمایت مرکز نفس را اتفاقی مهم در تقویم جمعیت استان لرستان برشمرد و در خصوص این نوزاد گفت: والدین این نوزاد در سه ماهگی قصد سقط آن را داشتند که توسط دست اندرکاران مرکز پیشگیری از سقط نفس شناسایی و پیگیری های لازم برای انصراف آنها از سقط جنین انجام شد.

فریبا ولیپورعنوان کرد: خوشبختانه در مدت شش ماه گذشته تا زمان تولد این نوزاد هزینه های مراقبت آن با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام شد تا امروز در کمال صحت و سلامت متولد شود.

وی همچنین در خصوص مرکز پیشگیری از سقط نفس تصریح کرد: از افتتاح اولین مرکز نفس استان در خرم آباد کمتر از یک سال می گذرد و خوشبختانه علاوه بر این توانستیم در این مدت شعبه های دیگر این مرکز را در تمامی شهرستان های استان راه اندازی کنیم.

مدیر کل امور بانوان استانداری اظهار کرد: از زمان شروع به کار این مراکز در استان تا کنون ۷۸ مادر در آستانه ی سقط جنین شناسایی شده اند که با پیگیری های انجام شده توسط این مرکز از سقط انصراف داده اند.

ولیپورحمایت از این مرکز مهم و تأثیر گذارو کاملا مردم نهاد در موضوع جوانی جمعیت را ضروری دانست و گفت: از مردم و خیرین انتظار داریم در امر معرفی این مرکز و حمایت مالی آن مشارکت کنند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی نیز در مورد حمایت از خانواده ی اولین نوزاد متولد شده تحت حمایت مرکز نفس، عنوان کرد: پیگیری هایی در مورد ایجاد شغل پایدار برای پدر این نوزاد را در برنامه داریم.

محمد کریم خورشیدوند تصریح کرد: هماهنگی های لازم با دستگاه های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی انجام شده است که حمایت های لازم را در این خصوص انجام خواهند داد.

 

وی ابراز کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی نیز برنامه های حمایتی از این نوزاده و خانواده آن در دستور دارند.

انتهای خبر/*