وقتي يك نماينده موجب ننگ و شرمساري مردمش مي شود

  به گزارش اختصاصي لكنا، ديروز در جلسه ي علني بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي دولت يازدهم، متأسفانه شاهد ظلم و اجحاف ديگري در حق مردم با فرهنگ و اصيل لر بوديم. با اين تفاوت كه اين بار ظالم و نابخرد، زاگرس زاده و خودي بود. «هر وزيري که بخواهد به منطقه من نگاه ويژه‌اي نداشته […]

910702n-626x330

 

به گزارش اختصاصي لكنا، ديروز در جلسه ي علني بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي دولت يازدهم، متأسفانه شاهد ظلم و اجحاف ديگري در حق مردم با فرهنگ و اصيل لر بوديم. با اين تفاوت كه اين بار ظالم و نابخرد، زاگرس زاده و خودي بود.

«هر وزيري که بخواهد به منطقه من نگاه ويژه‌اي نداشته باشد، با چماق لري با وي برخورد مي‌کنم. من سيد هستم و لر تبار،آقاي روحاني عزيز! …اکنون برويد از صندوق عتيقه، رفسنجاني و خاتمي درآوريد، البته اينها برادران بزرگتر ما هستند، اما در بعضي از پروژه‌ها، براي برخي از افراد بايد سرم وصل کرد. در فتنه سال 78 در دانشگاه‌ها جرات نداشتيم حرف بزنيم و به ياد داريم در آخرين سخنراني رهبري در ماه رمضان با دانشجويان نيز به اين مطلب اشاره شده که چرا حرف اساسي نزنيم. چرا از فتنه حرف نزنيم که بگويند افراطي هستند. بنده در مورد آقاي زنگنه که به عنوان وزير پيشنهادي نفت معرفي شده، نه موافق و نه مخالف ثبت‌نام نکرده‌ام اما مي‌گويم اگر زنگنه بيايد، باز آن آقازاده دله دزد، مهدي هاشمي، ميدان‌دار مي‌شود. اين آقازاده‌هاي دله دزد به مملکت و نظام ما و روحانيت خيلي ضربه زده‌اند.»

اين عين اظهارات محمدعلي بزرگواري نماينده ي مردم كهگيلويه و بهمئي در مجلس و عضو جبهه ي پايداري در جلسه ي ديروز بود كه با اعتراض شديد نمايندگان و رياست مجلس به خاطر عدم رعايت شأن مجلس  و وهن جايگاه رفيع روحانيت مواجه شد.

اما توضيحات بزرگواري در خصوص ” چماق لري” در تذكري  كه بعدازظهر در مجلس قرائت كرد، توهين آميزتر بود. وي گفت: بنده در جلسه صبح بحثی درباره لر بودن مطرح کردم که برخی‌ها به آن اعتراض کردند؛ کهگیلویه لر بزرگ، چهارمحال لر متوسط و لرستان لر کوچک است و در حقیقت همه ما لر هستیم.

بزرگواری با بیان اینکه چماق لری را به شوخی گفته است، افزود: بنده به شوخی گفتم اگر وزیری به وعده‌های موکلینم توجه نکند به پشتوانه مردم حق مردم را می‌گیرم لذا همه ما لر هستیم.

وی افزود: اینکه گفتم باید به پشتوانه مردم لر حقوق مردم را بگیریم مبتنی بر این ضرب‌المثل محلی است که می‌گوید حق گرفتنی است چه به ضرب علی و چه به زور علی.

بزرگواری در ادامه گفت: بنده صبح مطلبی درباره یکی از نمایندگان گفتم که ایشان به خودشان نگرفت و آقای اسدی به خودش گرفت و به بنده توهین کرد که ایشان را به مادرم حضرت زهرا (س) واگذار می کنم.

به نظر مي رسد چنين اظهارات حقارت آوري كه از ناحيه اشخاصي از اين دست مطرح مي شود، نياز به بررسي و علت يابي داشته باشد. انسان هر اندازه سياست پيشه، منفعت طلب و افراط گرا باشد حق ندارد به هويت و اصالت يك قوم اصيل با تمدني چندين هزارساله اهانت كند. از طرفي شايسته است مواردي از اين دست از دايره ي مصونيت پارلماني نمايندگان خارج شده و موضوع در مراجع قضايي مورد پيگرد و رسيدگي قرار گيرد.

بزرگواري متولد 1336  در روستای تمبی از توابع  چرام است. چرام، یکی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد در ایران و مرکز شهرستان چرام است.