جشنواره بین المللی موسیقی ایثار نوای مهر در ایستگاه پایانی

  دومین جشنواره بین المللی موسیقی ایثار نوای مهر با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد. به گزارش کشکان، دومین جشنواره بین المللی موسیقی ایثار نوای مهر که در راستای برگزاری کنگره شش هزار و ۵۵۵ شهید استان لرستان در سه بخش و با حضور ۲۳ گروه داخلی و ۴ گروه خارجی از کشورهای […]

 

دومین جشنواره بین المللی موسیقی ایثار نوای مهر با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش کشکان، دومین جشنواره بین المللی موسیقی ایثار نوای مهر که در راستای برگزاری کنگره شش هزار و ۵۵۵ شهید استان لرستان در سه بخش و با حضور ۲۳ گروه داخلی و ۴ گروه خارجی از کشورهای محور مقاومت لبنان، سوریه، عراق و افغانستان در خرم آباد برگزار شد، در ایستگاه پایانی در محل سالن شهید آوینی خرم آباد با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

فرهاد زیویار استاندار لرستان در این مراسم موسیقی را به عنوان پیوست جدایی ناپذیر وجود انسان دانست و از هنرمندان حوزه مقاومت به عنوان عاشقان هنر برآمده از همت، فداکاری، اصالت و مقاومت یاد کرد.

در این برنامه که با قرائت پیام امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهیدو امور ایثارگران کشور و بیانیه هیئت داوران توسط شهروز حقی ادامه یافت، سید صادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید کشور و دبیر جشنواره موسیقی ایثار نوای مهر، موسیقی لرستان را از کهن‌ترین و حماسی‌ترین هنرهای کشور دانست و گفت: گرد هم آمده‌ایم تا هنر یشردوستانه و دشمن ستیزانه را در مقابل تفکر کسانی که انقلاب ایران و ملل مسلمان را به مخالفت با هنر متهم می‌کنند، بنوازیم.

به گفته هبت الله هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان و رئیس ستاد برگزاری این جشنواره از مجموع ۲۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه، ۲۳ اثر داخلی و ۴ اثر خارجی و در بخش ویژه ۱۲ اثر برای داوری نهایی انتخاب شدند که پس از سه روز رقابت با ارزیابی هیئت داوران برگزیدگان هر بخش معرفی شدند.

در بخش آواز جمعی گروه الف بر اساس رای هیات داوران گروه کُر سراج خراسان رضوی اول شد، گروه های شباهنگ تهران و آسمان خراسان رضوی مشترک دوم و گروه طنین خراسان رضوی در جایگاه سوم ایستاد.

همچنین گروه آوای مهر طاها از اصفهان و تک‌خوان گروه آسمان خراسان رضوی شایسته تقدیر شناخته شدند.

در آواز جمعی گروه ب، گروه نسیم صبای دختران چهار محال و بختیاری اول، ثمین خراسان رضوی دوم و گروه های خاکیان افلاکی لرستان و آفاق گلستان مشترک سوم شدند.

همچنین گروه نسیم صبای پسران چهارمحال و بختیاری، موعود خراسان رضوی، همسرایان خوزستان، تکخوان گروه های خاکیان افلاکی لرستان و موعود خراسان رضوی شایسته تقدیر شدند.

در بخش سبک آزاد گروه های امید وصال لرستان، سیلم مازندران و ژنده‌پیل خراسان رضوی حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند و مدیر گروه های نغمه های افلاکی لرستان و خواننده سیلم مازندران تجلیل شدند.

همچنین از گروه های شرکت کننده کشورهای حوزه مقاومت لبنان سوریه و عراق تجلیل شد.