رئیس کل دادگستری لرستان: مدیران امانت‌داران امر انتخابات هستند/ جرم‌انگاری فعالیت‌های انتخاباتی مدیران

  رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر پرهیز از هرگونه نگاه سلیقه‌ای و حزبی در انتخابات پیش رو با گفت: مدیران امانت‌داران امر انتخابات هستند. حجت‌الاسلام سعید شهواری روز یک‌شنبه در جلسه شورای اداری استان ضمن تسلیت شهادت جانسوز جمعی از هم‌وطنان در حادثه تروریستی کرمان با بیان اینکه امانت باید به اهل آن […]

 

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر پرهیز از هرگونه نگاه سلیقه‌ای و حزبی در انتخابات پیش رو با گفت: مدیران امانت‌داران امر انتخابات هستند.

حجت‌الاسلام سعید شهواری روز یک‌شنبه در جلسه شورای اداری استان ضمن تسلیت شهادت جانسوز جمعی از هم‌وطنان در حادثه تروریستی کرمان با بیان اینکه امانت باید به اهل آن سپرده شود، افزود: مدیران استان به عنوان اهل از سوی استاندار به عنوان اهل شناسایی شده‌ و بار امانت به آنها سپرده شده است.

وی با اشاره به سخنی از امام علی که می‌فرمایند مسئولیت و مدیریت امانتی برگردن است نه طعمه و این سخن مسئولیت همه ما را که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در امر انتخابات فعالیت می‌کنیم را سنگین‌تر می‌کند.

حجت‌الاسلام شهواری از مدیران به عنوان امانت‌داران امر انتخابات یاد کرد و افزود: با توجه به چهار مولفه‌ رقابت، امنیت، مشارکت و سلامت که مقام معظم رهبری برای انتخابات تبیین فرموده‌اند در شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در قالب دو راهبرد این چهار مولفه تعریف، شناسایی و در جلسات مختلف تبیین می‌شوند.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان نماد مردم‌سالاری است، افزود: انتخابات در ایران دارای اهمیت بسیاری است.

وی با بیان اینکه امام راحل (ره) مجلس را در را پس همه امور و عصاره فضائل ملت می‌دانستند افزود: مجلس به تعبیر مقام معظم رهبری ریل‌گذاری کننده برای برنامه‌ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های سیاسی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات در همه امور زندگی مردم گفت: مساله انتخابات به عنوان حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و برگزارکنندگان انتخابات، از باب امانت‌داران، مسئولیت‌های سنگینی بر عهده دارند.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: انقلاب اسلامی برای اثبات حقانیت خود در دنیا امور مردم را به دست مردم و با انتخاب مردم و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی برای اداره کشور مردم صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام شهواری با تاکید بر تلاش مدیران در مجموعه‌های مختلف دستگاه اجرایی و قوه قصاییه بر معطوف بودن بر مشارکت حداکثری گفت: پرهیز از نگاه سلیقه‌ای و حزبی در انتخابات پیش رو باید مدنظر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: تمام کسانی که به انحاء مختلف در برگزاری انتخابات نقش دارند، چه کسانی که به عنوان امنای انتخابات نقش دارند مانند هیات‌های اجرایی و نظارت و چه آنهایی که به صورت غیر مستقیم نقش ایفا می‌کنند باید از هرگونه اقدام سلیقه‌ای، باندی و حزبی، عشیره‌ای پرهیز جدی کنند و این اقدامات از هیچ یگ دست‌اندرکاران امر انتخابات قابل پذیرش نخواهد بود، چرا که اقدامات این‌چنینی به افکار عمومی و نگاه حاکمیت آسیب خواهد زد.

رئیس کل دادگستری تاکید کرد: همه برگزار کنندگان انتخابات اعم از مدیران، اقشار، صنوف و احزاب باید در اظهار نظرها، اقدامات و فعالیت‌هایشان که موجب خدشه به ارکان نظام اسلامی شود پرهیز شود و از ارائه اطلاعات غلط، مطالب غیر کارشناسی که موجب ایجاد تنش می‌شود جدا خودداری شود.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه مدیران برای مشارکت حداکثری از اقدامات شائبه برانگیز و طرفدارانه پرهیز کنند افزود: مدیران و کارکنان باید از فعالیت یا تبلیعات انتخاباتی پرهیز کنند و اموال و امکانات دولتی برای فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی به نفع نامزدی خاص مورد استفاده قرار نگیرد.

رعایت اصل بی‌طرفی مدیران در فرآیند انتخابات وی بر رعایت اصل بی‌طرفی در فرآیند انتخابات تاکید کرد و گفت: دستور یا تحریک کارکنان برای فعالیت انتخاباتی به نفع یا ضرر داوطلب از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی جرم‌انگاری شده است و کمیته رصد مدیران با اشراف اطلاعاتی این جزئیات را رصد خواهد کرد و دادگستری استان از آرا مردم که حق‌الناس است به جد مراقبت خواهد کرد./انتهای خبر