احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در لرستان/ دمای شبانه به زیر صفر کاهش می‌یابد

  زینب اکبری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد اظهار داشت: ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید از پیامدهای فعالیت سامانه بارشی اخیر در جو لرستان است. وی با بیان اینکه رگبار برف در ارتفاعات، مناطق جنوب ـ جنوب شرقی و رگبار تگرگ در مناطق مستعد و گرمسیر […]

 

زینب اکبری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد اظهار داشت: ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید از پیامدهای فعالیت سامانه بارشی اخیر در جو لرستان است.

وی با بیان اینکه رگبار برف در ارتفاعات، مناطق جنوب ـ جنوب شرقی و رگبار تگرگ در مناطق مستعد و گرمسیر لرستان پیش‌بینی می‌شود، افزود: مه‌آلودگی هوا در محورهای مواصلاتی منجر به کاهش میدان دید افقی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان با اشاره به کاهش فعالیت سامانه بارشی اخیر روی جو این استان در سه‌شنبه جاری عنوان کرد: رگبار باران و گاهی رعدوبرق برای نقاطی از لرستان پیش‌بینی می‌شود.

وی با تأکید به اینکه اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد رواناب، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی‌شدن مسیل‌ها، بالاآمدن سطح رودخانه‌های فصلی و خشکه‌رودها ازجمله مخاطرات سامانه بارشی اخیر طی امروز است، بیان کرد: تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی اندیشیده شود.

اکبری گفت: سامانه بارشی اخیر به‌طور کامل شامگاه فردا از جو لرستان خارج می‌شود و پوشش ابر و گاهی افزایش سرعت وزش باد پدیده‌های غالب در روز چهارشنبه است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان با اشاره به کاهش دماهای روزانه ابراز کرد: دمای شبانه طی امشب و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جاری کاهش می‌یابد و در نقاطی از شمال و  شرق این استان به زیر صفر می‌رسد.