لرستان در انتظار تشنگی!

حسن‌نژاد؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان: با ادامه روند خشکسالی و کمبود بارش‌ها امسال آب رودخانه‌های بزرگ و دائمی کشکان، تیره دورود و مادیان‌رود پلدختر بدون شک خشک خواهد شد. کمبود بارش‌ها باعث خشک شدن بسیاری از چشم‌ها و سراب‌ها در لرستان می‌شود. از ابتدای مهرماه پارسال تا کنون در لرستان ۲۸۱ میلی‌متر بارندگی ثبت […]

حسن‌نژاد؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:
با ادامه روند خشکسالی و کمبود بارش‌ها امسال آب رودخانه‌های بزرگ و دائمی کشکان، تیره دورود و مادیان‌رود پلدختر بدون شک خشک خواهد شد.
کمبود بارش‌ها باعث خشک شدن بسیاری از چشم‌ها و سراب‌ها در لرستان می‌شود.
از ابتدای مهرماه پارسال تا کنون در لرستان ۲۸۱ میلی‌متر بارندگی ثبت شده که نسبت به سال قبل ۲۶ درصد و در مقایسه با بلندمدت ۲۳ درصد کاهش داشته است.
هم اکنون ۷۰ درصد حجم سد‌های مروئک، ایوشان، هاله، خان‌آباد، کزنار و حوضیان خالی است و کمتر از ۷۵ میلیون متر مکعب آب پشت این سد‌ها جمع شده که ۳۷ درصد کمتر از پارسال است.
آب ورودی سد‌های لرستان هم اکنون حدود ۲.۹ میلیون متر مکعب در ثانیه است. مصرف سالانه آب در بخش کشاورزی، شرب و صنعت در لرستان حدود ۲ میلیارد متر مکعب است.
برای تامین آب در هر سه بخش امسال با مشکل جدی مواجه هستیم. احتمال بروز تنش آبی و به تبع آن به‌وجود آمدن مشکلات اجتماعی ناشی از کمبود آب در تابستان امسال بسیار زیاد است.
ساکنان ۵۰۰ روستای لرستان تابستان امسال با کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه خواهند شد.