مرگ دسته جمعی کلاغ ها در دورود!/ نگرانی مردم و اظهارات رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان

مرگ دسته جمعی تعدادی از کلاغ ها در کوی کارمندان دورود باعث نگرانی نگهداران طیور در این شهرستان شده است. به گزارش کشکان؛ پاپی کرنوکر رئیس شبکه دامپزشکی دورود گفت: با توجه به مرگ تعدادی کلاغ در دورود و گزارشهای مردمی وارد عمل شدیم و نمونه برداری های لازم را انجام دادیم و همچنان پیگیر […]

مرگ دسته جمعی تعدادی از کلاغ ها در کوی کارمندان دورود باعث نگرانی نگهداران طیور در این شهرستان شده است.

به گزارش کشکان؛ پاپی کرنوکر رئیس شبکه دامپزشکی دورود گفت: با توجه به مرگ تعدادی کلاغ در دورود و گزارشهای مردمی وارد عمل شدیم و نمونه برداری های لازم را انجام دادیم و همچنان پیگیر علت مرگ کلاغ ها هستیم.

کرنوکر با بیان اینکه نمونه های این کلاغ ها را جهت آزمایش به تهران ارسال کردیم افزود: از چند لاشه ی کلاغ نمونه برداری کردیم و جهت بررسی دقیق تر مبنی بر علت وقوع مرگ این پرندگان؛ نمونه ها را به تهران فرستادیم و تا پایان هفته جواب قطعی و علت مرگ را اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه خیلی بعید است که علت مرگ آنفولانزا باشد تاکید کرد: احتمال اینکه بیماری آنفولانزا فوق حاد باشد خیلی بعید است و بیشتر احتمال می رود یک مسمومیت غذایی باشد چرا که پرندگان پس از مهاجرت روزانه به اطراف بروجرد از زمین های کشاورزی که با سم آغشته است تغذیه می کنند و احتمال می رود علت مرگ آنها همین مسئله باشد.

مرجع:‌ بازتاب گهر