ثبت یک مورد فوت ناشی از بیماری هاری در لرستان

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اعلام این خبر گفت: پیشگیری از هاری به‌منظور مبارزه با کانون‌های حیوان‌گزیدگی، انجام به موقع واکسیناسیون دام، شناسنامه‌دار کردن و قلاده‌گذاری حیوانات خانگی در راستای حفظ سلامت مردم خیلی مهم است. بهرام دلفان افزود: سالانه مبلغی بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان برای پیش‌گیری از هاری و خرید سرم […]

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اعلام این خبر گفت: پیشگیری از هاری به‌منظور مبارزه با کانون‌های حیوان‌گزیدگی، انجام به موقع واکسیناسیون دام، شناسنامه‌دار کردن و قلاده‌گذاری حیوانات خانگی در راستای حفظ سلامت مردم خیلی مهم است.

بهرام دلفان افزود: سالانه مبلغی بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان برای پیش‌گیری از هاری و خرید سرم و بحث واکسیناسیون در این دانشگاه هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۱ ما هیچ گزارش مرگ ناشی از هاری در لرستان نداشته‌ایم و وقوع یک مورد مرگ ناشی از هاری که جدیدا در استان اتفاق افتاده برای همه یک زنگ خطر محسوب می‌شود.

دلفان در پایان اظهار داشت: می‌طلبد که دستگاه‌های اجرایی استان و مرتبط با موضوع نیز به‌طور ویژه پای کار باشند و همه باید با هم باشیم تا سلامت مردم تضمین شود.