برگزاری همایش «نقش کارآفرینی زنان لرستان» با حضور وزیر کشور

همایش «نقش کارآفرینی زنان لرستان» امروز پنج‌شنبه، ۳۰ دی‌ماه با حضور وزیر کشور در استانداری لرستان برگزار شد. هوشنگ بازوند، استاندار لرستان در این همایش با بیان این‌که این چهارمین سفر وزیر کشور به لرستان است و علی‎رغم مشغله‌هایی که داشتند به لرستان سفر کردند و من به‌خاطر حمایت‌های بی‌دریغی که از استان داشتند سپاسگذارم. […]

T3334498-5443757

همایش «نقش کارآفرینی زنان لرستان» امروز پنج‌شنبه، ۳۰ دی‌ماه با حضور وزیر کشور در استانداری لرستان برگزار شد.

هوشنگ بازوند، استاندار لرستان در این همایش با بیان این‌که این چهارمین سفر وزیر کشور به لرستان است و علی‎رغم مشغله‌هایی که داشتند به لرستان سفر کردند و من به‌خاطر حمایت‌های بی‌دریغی که از استان داشتند سپاسگذارم.
وی ادامه داد: در استان شش نفر از بانوان سمت دارند که یکی از آنها بخشدار و پنج نفر دیگر مدیرکل هستند، ۴۵ خانم دهیار در سطح استان داریم و تعداد بانوان کارآفرین ۶۳۲ نفر است که از این تعداد ۱۸۰ نفر در حوزه بازرگانی، ۲۷ نفر صنعتی، ۱۲۶ نفر تولیدی روستایی، ۱۸۲ نظام مهندسی، ۵۳ نفر وکلای دادگستری و چند تن نیز به‌عنوان پیمانکار راهسازی و ساختمان فعالیت دارند.
بازوند ادامه داد: ۶۱۰ تعاونی بانوان با ۵۶۵۱ نفر عضو در استان داریم که در این تعاونی‌ها ۵۴۳۲ نفر به اشتغال مشغول هستند.
وی یکی‌از  چالش‌های بزرگ استان را نرخ بیکاری بانوان عنوان کرد و با بیان اینکه در سال ۹۴ علی‌رغم کاهش نرخ بیکاری در استان همچنان شاهد نرخ بیکاری ۲۳ درصدی بانوان در استان هستیم، افزود: در بحث ازدواج ما جزء استان‌هایی هستیم که عملکرد خوبی در پرداخت وام ازدواج داریم.
وی گفت: پس از ابلاغ وام ۱۰ میلیون تومانی به استان ۲۲۲ میلیارد تومان تسهیلات وام ازدواج به  ۲۸ هزار نفر پرداخت شده است و هم اکنون ۱۶ هزار نفر دیگر در نوبت داریم.
استاندار لرستان اضافه کرد: نیمی از اشتغال ایجاد شده در خوشه صنایع دستی توسط بانوان انجام شده و صندوق کارآفرینی امید در این راستا ۵۴ میلیارد تومان با بهره ۴ درصد به کارهای زودبازده و صنایع دستی پرداخت کرده است.
افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های زنان لرستان با حضور وزیر کشور
همچنین، نمایشگاه توانمندی‌های زنان استان لرستان صبح امروز پنج‌شنبه، ۳۰ دی‌ماه با حضور رحمانی‌فضلی، وزیر کشور و فرهمندپور، مشاور وزیر افتتاح شد.
در این نمایشگاه هشت غرفه برپاشده که توانمندی زنان استان لرستان در راستای اقتصاد مقاومتی به نمایش گذاشته‌شده است.
غرفه‌های مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاهی استان لرستان، صندوق کارآفرینی امید، پارک علم و فناوری، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، کانون زنان بازرگان و کارآفرین لرستان ازجمله غرفه‌هایی است که در این نمایشگاه برپاشده است.