بازدید معاون عمرانی استاندار از مراکز تحت نظارت بهزیستی لرستان

“مهندس محمد اصلانی” در معیت “دکتر اسداله حیدری” بمنظور بررسی مسائل و مشکلات فنی و تاسیساتی مراکز تحت نظارت بهزیستی لرستان از مراکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ ، شیرخوارگاه فرشتگان ، خانه سلامت و مرکز T.S بازدید و از نزدیک با نحوه ارائه خدمت و فعالیتهای این مراکز آشنا شد. به گزارش کشکان، ” محمد اصلانی” […]

unnamed

“مهندس محمد اصلانی” در معیت “دکتر اسداله حیدری” بمنظور بررسی مسائل و مشکلات فنی و تاسیساتی مراکز تحت نظارت بهزیستی لرستان از مراکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ ، شیرخوارگاه فرشتگان ، خانه سلامت و مرکز T.S بازدید و از نزدیک با نحوه ارائه خدمت و فعالیتهای این مراکز آشنا شد.

به گزارش کشکان، ” محمد اصلانی” معاون عمرانی استاندار و ” دکتر اسداله حیدری” مدیرکل بهزیستی بمنظور رسیدگی به مسائل و مشکلات عمرانی و فنی مراکز تحت نظارت بهزیستی از مراکز مستقر در مجتمع امام رضا (ع) بهزیستی لرستان بازدید کردند.

دکتر حیدری در حاشیه بازدید از شیرخوارگاه فرشتگان گفت: اکنون مسئولیت ما در قبال این کودکان با توجه به تاکیدات و آموزه های دین مبین اسلام دو چندان است ،وی ادامه داد: در گذشته خانه های کودک و نوجوان به شکل منسجم امروزی، سازمان یافته نبود و این خانه ها به اسم “یتیم خانه” پرورشگاه ، و… خوانده می شد که امروزه به خانه های کودک و نوجوان یا شیرخوارگاه تغییر یافته، که علاوه بر تغییرات اسمی این اماکن، ویژگی ها و شرایط اداره کردن آنها و  نحور خدمت رسانی مربیان نیاز تغییرات محسوس و گسترده ای را به دنبال داشته است و به مکانی تبدیل شده که اعضای آن صمیمانه و بدون ضوابط و قوانین خشک اداری و از سر محبت و دلسوزی با هم در این مراکز  زندگی می کنند.

مدیرکل بهزیستی با تبیین ویژگیهای خدمت صادقانه به جامعه هدف گفت: ما وظیفه داریم بهترین و موثرترین فضا به خانه و خانواده را برای این اقشار تامین کنیم اگر چه هیچ جایگاهی در دنیا نمیتواند نقش خانواده را بگیرد اما سعی مان برآن است که این مراکز را شبیه به محیط خانواده اداره نمائیم.

این مقام مسئول افزود: طرحذهای زیادی برای حال و آینده کودکان و نوجوانان تحت پوشش در نظر گرفته شده، و از سنی که کودک به ما سپرده میشود تا زمانی که بخواهد مستقل شود و زندگی اجتماعی جدید و مستقلی را تجربه کند، ما همراه پشتوانه آنها در همه زمینه های تحصیلی، مهارتهای زندگی، آموزش های شغلی و …خواهیم بود.

“محمد اصلانی” معاون عمرانی استاندار نیز ضمن تقدیر از مدیریت و کارکنان بهزیستی گفت: بی شک شما با این کار پسندیده خود و مددکاران، با فداکاری مادرانه بی وصف، پاداشی  کمتر از بهشت در انتظارتان نخواهد بود.

وی در ادامه بازدید از مراکز بهزیستی در خصوص پیگیری و همکاری بین بخشی در راستای مسائل و مشکلات عمرانی بهزیستی قول مساعد داد و خواستار جلب مشارکت های مردمی در امورات مرتبط با بهزیستی شد.

خاطر نشان می شود مهندس اصلانی در معیت دکتر حیدری از مراکز شیرخوارگاه فرشتگان، اورژانس اجتماعی ۱۲۳، مرکز T.S(افراد دارای اختلال جنسیتی)، خانه سلامت و مرکز رضوان بهزیستی بازدید نمودند.