آیین تجلیل از هنرمندان عاشورایی در خرم‌آباد برگزار می‌شود

آیین سوگواری خنیاگران عاشورا به منظور تجلیل از هنرمندان حسینی هم‌استانی‌مان در تاریخ ۲۹  آبان ماه سال جاری در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد برگزار می‌گردد. به گزارش کشکان، امین عباسیان رییس انجمن موسیقی لرستان گفت: به همت انجمن موسیقی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان آیین سوگواری خنیاگران […]

آیین سوگواری خنیاگران عاشورا به منظور تجلیل از هنرمندان حسینی هم‌استانی‌مان در تاریخ ۲۹  آبان ماه سال جاری در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد برگزار می‌گردد.

به گزارش کشکان، امین عباسیان رییس انجمن موسیقی لرستان گفت: به همت انجمن موسیقی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان آیین سوگواری خنیاگران عاشورا به منظور تجلیل از هنرمندان حسینی هم‌استانی‌مان در تاریخ ۲۹  آبان ماه سال جاری ساعت ۱۶ در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد برگزار می‌شود.

عباسیان با بیان اینکه هیچ هنری بالاتر از قیام در راه خدا نیست و چه زیبا امام حسین (ع) هنر آزاد زیستن را با قیام خود در بستر زمان جاری کرده است، عنوان نمود: نقش برجسته ی مداحان و شاعران نوحه سرا به عنوان گردانندگان اصلی تجمعاتی که بیشتر مردم خصوصاً جوانان حول محور اهل بیت تشکیل می دهند اساسی و تأثیرگذار است. به عبارتی می توان گفت: شخصیت مداح به عنوان نماد مجالس اهل بیت و هیئت های مذهبی شناخته می شود. از اینروی بر خود لازم دانستیم به منظور تجلیل از هنرمندان حسینی هم‌استانی‌مان که همیشه با نفس گرم خود احساسات عاشورایی و وقایع مرتبط با حوادث کربلا را در قالب نوحه و مقتل به تصویر کشیده‌اند؛ آیین تجلیلی برپا داریم تا قدران مرثیه‌خوانی‌ها و نوحه‌سرایی هنرمندانی باشیم که خود را خادم اهل بیت علیه‌السلام می‌دانند.

وی در پایان گفت: امید است که مسئولین، فرهیختگان، هنرمندان و فعالان عرصه هنر با حضور خویش گرمابخش محفل حسینی باشند.

unnamed

تهیه خبر: فاطمه یاراحمدی