دشواری‌های اصلاحات در سه استان کرمانشاه، گیلان و لرستان

وضعیت انتخاباتی و آرایش سیاسی در استان‌های مختلف کشور تاکنون بدین ترتیب پیش می رود که در سه استان امکان ارائه لیست انتخاباتی وجود ندارد. به گزارش ایلنا، در حالی که همه فعالان سیاسی تاکید بر شرکت در انتخابات و ارائه لیست انتخاباتی دارند، اما وضعیت در برخی استان‌ها به‌گونه‌ای نیست که امکان شرکت همه […]

ثبت+نام+انتخابات

وضعیت انتخاباتی و آرایش سیاسی در استان‌های مختلف کشور تاکنون بدین ترتیب پیش می رود که در سه استان امکان ارائه لیست انتخاباتی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، در حالی که همه فعالان سیاسی تاکید بر شرکت در انتخابات و ارائه لیست انتخاباتی دارند، اما وضعیت در برخی استان‌ها به‌گونه‌ای نیست که امکان شرکت همه سلیقه‌ها وجود داشته باشد؛ چه آنکه استان کرمانشاهبا هشت نماینده در مجلس، استان گیلان با سیزده نماینده در مجلس و استان لرستان با ۹ نماینده در مجلس از کمترین حق ممکن برای داشتن نماینده اصلاح‌طلب در مجلس برخوردارند و چهره‌های اصلاح‌طلب و اعتدالگرای این مناطق همگی پشت درهای شورای نگهبان مانده‌اند.

به این ترتیب اگر روز شانزده بهمن تغییری در وضعیت تایید صلاحیت‌ها ایجاد نشود، امکان ارائه لیست انتخاباتی در این سه استان کشور وجود ندارد و سی و دو کرسی مجلس قبل از انتخابات تقدیم اصولگرایان خواهد شد.

این اتفاق در حالی افتاده است که در این استان‌ها چهره‌های اصولگرا و به خصوص نزدیک به احمدی‌نژاد به وفور تایید صلاحیت شده‌اند و برنامه‌های خود را برای ورود به مجلس آغاز کرده‌اند.