شیوه‌نامه انتخاب معلم نمونه لرستان ابلاغ شد/ سهمیه لرستان ۵۰۷ نفر است

مسوول دبیرخانه سی و یکمین یادواره‌ی انتخاب معلمان نمونه آموزش وپرورش لرستان گفت‌: در راستای نهادینه‌سازی تکریم و تجلیل مقام والای معلمان‌، ارتقاء انگیزش رشد و تعالی خواهی با ایجاد رقابتی سالم و علمی و تمهید مقدمات لازم برای شکوه برگزار کردن ویژه برنامه هفته بزرگداشت مقام و منزلت معلم‌، شیوه‌نامه انتخاب معلمان نمونه به […]

مسوول دبیرخانه سی و یکمین یادواره‌ی انتخاب معلمان نمونه آموزش وپرورش لرستان گفت‌: در راستای نهادینه‌سازی تکریم و تجلیل مقام والای معلمان‌، ارتقاء انگیزش رشد و تعالی خواهی با ایجاد رقابتی سالم و علمی و تمهید مقدمات لازم برای شکوه برگزار کردن ویژه برنامه هفته بزرگداشت مقام و منزلت معلم‌، شیوه‌نامه انتخاب معلمان نمونه به ادارات مناطق و شهرستان‌ها ابلاغ شد‌.

به گزارش کشکان، خیرالله خیرایی افزود‌: تغییرات عمده‌ای در شیوه‌نامه امسال ایجاد شده و به کیفیت‌بخشی مسائل تعلیم و تربیت در عملکرد همکاران فرهنگی توجه خاصی شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: در شیوه‌نامه امسال فرهنگیان در قالب ۱۰ گروه آموزگار، معاون، مدیر، دبیر، هنرآموز، تربیت بدنی، مشاور، مراقب سلامت، مربی تربیتی و معلم‌یار دسته‌بندی شده‌اند و همکاران فرهنگی با توجه به رشته شغلی خود می‌توانند در یکی از این گروه‌ها شرکت نمایند.

مسوول دبیرخانه انتخاب معلمان نمونه لرستان با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت انتخاب معلمان نمونه در استان گفت: مناطق و شهرستان‌ها می‌بایست در فاصله زمانی ۳ تا ۹ دی‌ماه سال جاری با توجه به شیوه‌نامه وزارتی نسبت به تشکیل ستاد اقدام نمایند .

خیرایی در ادامه تصریح کرد‌: متناظر این ستادها، ستادی در کلیه آموزشگاه‌های استان هم تشکیل خواهد شد و از ۱۰ تا ۲۵ دی‌ماه افراد منتخب آموزشگاهی با توجه به مفاد شیوه‌نامه به مناطق و شهرستان‌ها معرفی خواهند شد.

وی مهلت ارسال اسامی معلمان نمونه منطقه و شهرستان را به ستاد استان از ۱۳ تا ۳۰ بهمن‌ماه ذکر کرد و گفت‌: باید تلاش شود تا با رعایت عدالت و دقت، زمینه مشارکت همه همکاران فرهنگی در این طرح فراهم شود.

خیرایی در پایان سهمیه معلمان نمونه استان لرستان را در مرحله منطقه‌ای و شهرستانی ۴۸۵ نفر و در مرحله استانی ۲۰ نفر اعلام کرد وی اضافه کرد‌: ۲ نفر از معلمان نمونه استان برای شرکت در مرحله کشوری به عنوان معلمان برتر استانی معرفی خواهد شد که در مجموع از ۷۰ معلم برتر استان‌های مختلف ۴۳ نفر به عنوان معلمان نمونه کشوری معرفی خواهند شد.

 

شیوه‌نامه انتخاب معلمان نمونه بر مطالعات و پژوهش‌های علمی و تحقیقاتی استوار است

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با اعلام ابلاغ شیوه‌نامه انتخاب معلمان نمونه گفت‌: موفقیت در انجام رسالت معلمان منوط به حرکت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی است و تغییرات عمده در شیوه‌نامه امسال موید توجه به ابعاد علمی، پژوهشی و تحقیقاتی معلمان دارد‌.

به گزارش یافته، گودرز کریمی‌فر افزود‌: آموزش و پرورش دستگاهی عظیم، گسترده، تاثیر‌گذار و مهم است که بستر‌ساز توسعه کشور در ابعاد مختلف است‌.

وی خاطر‌نشان کرد‌: حرکت در این بستر خطیر و سرنوشت‌ساز جز با آگاهی، شناخت، برنامه‌محوری و پژوهش‌مداری میسر نیست و باید تلاش کرد تا زمینه توانمند‌سازی معلمان را در این عرصه آموزشی و فرهنگی فراهم کرد‌.

وی تصریح کرد‌: در شیوه‌نامه انتخاب معلمان نمونه در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ به مدارک دانشگاهی، مقالات علمی، تالیف و ترجمه، فعالیت‌های پژوهشی، تولیدات آموزشی، اختراع و اکتشاف، فعالیت در گروه‌های آموزشی، تسلط به زبان‌های خارجی، مهارت‌های فن‌آوری، قرآنی و کسب رتبه در جشنواره‌ها علمی و فرهنگی توجه خاصی شده است که همه این موارد نشانگر حرکت عالمانه در بستر تعلیم و تربیت است‌.

کریمی‌فر خاطر‌نشان کرد‌: باید تحرک، نشاط و پویایی معلمان برای رقابت سالم و سازنده در مسیر اعتلای تعلیم و تربیت فراهم شود.

و‌ی عملکرد ستاد بزرگداشت مقام معلم را در رسیدن به این هدف بسیار مهم و سرنوشت‌ساز برشمرد و گفت‌: باید با رعایت انصاف و عدالت زمینه بالندگی نخبگان را  در این ستاد فراهم کرد‌.

 

منبع: روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان