استاندار لرستان: در صدد رفع مشكلات اجرايي سد معشوره هستيم

استاندار لرستان گفت: موانع و مشكلات موجود در مسير اجراي هرچه سريعتر پروژه عمراني ملي و زيربنايي سد معشوره با برنامه ريزي منسجم و پيگيري هاي هدفمند رفع خواهد شد.

80938084-5284659

 

به گزارش لكنا به نقل از روابط عمومي استانداري لرستان، مهندس هوشنگ بازوند در جريان بازديد از روند اجرايي سد معشوره افزود: سد معشوره يكي از بزرگترين پروژه هاي سدسازي در منطقه غرب کشور است كه در تنگه گاوشمار و بر روي رودخانه كشكان درحال احداث است.

استاندار لرستان گفت: روند اجراي اين سد به دليل بروز برخي مشكلات از جمله مشكل نقدينگي و كمبود اعتبارات ،‌ كند شده كه برنامه مشخص و هدفمندي براي تامين منابع اعتباري و تسريع در روند اجرا و بهره برداري آن دردستور كار قرار دارد.

وي اظهار كرد:  اين سد براساس مشخصات اعلام شده، در زمان بهره برداري 36 هزار هکتار از اراضي ديم دشت هاي کوهدشت، رومشکان و طرهان را به کشت آبي تبديل مي كند و همچنين ظرفيت ايجاد 12 هزار فرصت شغلي جديد را نيز براي استان لرستان دارد.

وي اظهار داشت: با احداث 32 کيلومتر تونل و کانال، آب از سد مخزني معشوره به دشت هاي کوهدشت و رومشکان منتقل مي شود تا اراضي کشاورزي اين مناطق زير پوشش شبکه هاي آبياري قرار گيرد.
به گفته وي،‌ توليد انرژي برق آبي، مهار سيلاب، تأمين آب مورد نياز بخش صنعت و آشاميدني را از ديگر مزاياي احداث سد معشوره است كه 250 ميليون مترمکعب از آب تخصيص داده شده سد براي مصارف کشاورزي، 17 ميليون متر مکعب براي مصارف شرب و شش ميليون متر مکعب براي مصارف صنعتي در نظر گرفته شده است.
وي گفت: همچنين با بهره برداري از اين سد سالانه بيش از 198 گيگاوات برق نيز توليد خواهد شد.