فعالیت ۳۹۸ مدرسه با جمعیتی کمتر از ۵ دانش آموز

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان از فعالیت ۳۹۸ مدرسه۱ تا ۵ نفره در استان خبر داد و گفت: فراهم کردن بستر مناسب برای ادامه تحصیل این دانش آموزان و توسعه پوشش تحصیلی در مناطق محروم از سیاستهای اصلی است که باید در ساماندهی نیروی انسانی به دقت لحاظ شود.  به گزارش کشکان، گودرز […]

photo_2007-01-01_01-14-34

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان از فعالیت ۳۹۸ مدرسه۱ تا ۵ نفره در استان خبر داد و گفت: فراهم کردن بستر مناسب برای ادامه تحصیل این دانش آموزان و توسعه پوشش تحصیلی در مناطق محروم از سیاستهای اصلی است که باید در ساماندهی نیروی انسانی به دقت لحاظ شود.

 به گزارش کشکان، گودرز کریمی فر، در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور و ریاست استاندار برگزار گردید، ارتقای کیفیت آموزشی را یکی از سیاست های دستگاه تعلیم و تربیت  خواند و گفت: کیفیت بخشی به فعالیت های فوق برنامه مدارس با  دو رویکرد کسب رتبه های تک رقمی، دو رقمی و سه رقمی کنکور سراسری و ارتقای میانگین نمرات  صورت می گیرد .

کریمی فر تصریح کرد: مصوبه شورای آموزش و پرورش در راستای کیفیت بخشی به آموزش با رویکرد آزمون  پیشرفت تحصیلی می تواند فضای آموزش و پرورش و مدارس خاص را در دسترسی به اهداف علمی تسهیل، تسریع و تصریح کند .

وی با اشاره به طرح شتاب بخشی به سوادآموزی ادامه داد: لرستان جایگاه بسیار خوبی  در طرح شتاب بخشی به باسوادی است و برای ریشه کن کردن بیسوادی در استان، انتظار داریم مکاتباتی با دستگاه های اجرایی که می توانند در اجرای این طرح آموزش و پرورش را یاری دهند، صورت گیرد.

کریمی فر با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست جمعیت بیسواد را شناسایی، معرفی و جذب کند، تصریح کرد: آموزش و پرورش به دنبال این است که طی سه سال آینده بیسوادی را ریشه کن کند .

وی اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۱۱ هزار بیسواد در استان شناسایی، معرفی و جذب شدند.

کریمی فر  با اشاره به اینکه مهمترین چالش در جذب بیسوادان این است که این افراد انگیزه با سواد شدن  ندارند، ادامه داد: این بی انگیزگی کار ما دشوارتر  کرده است.

کریمی فر در ادامه  با اشاره به اینکه بیش از ۹ درصد دانش آموزان لرستان در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند، عنوان کرد: مطابق قانون، آموزش و پرورش مدارس غیردولتی در برخورداری از تخفیفات، ترجیحات و معافیت های مالیاتی و عوارض در حکم مدارس دولتی هستند.

مدیرکل آموزش و پروش لرستان در ادامه به هوشمند سازی کلاسهای پایه ششم دبستان اشاره کرد و افزود : در لرستان هزار و ۱۵۷ کلاس پایه ششم وجود دارد  که ۲۸ هزار و ۴۵۸ دانش آموز در این کلاس ها تحصیل می کنند.

کریمی فر تصریح کرد:  از این تعداد ۷۴۱ کلاس هوشمند سازی شده و ۴۱۶ کلاس دیگر نیازمند هوشمند سازی است که برای تحقق این امر ۳۰ میلیارد ریال  اعتبار لازم است.

وی با اشاره به اینکه هوشمند سازی در آموزش و پرورش بر اساس یک مدل مفهومی ضرورتی اجتناب ناپذیر است، عنوان کرد: سال گذشته با عنایت استاندار حدود ده  میلیارد ریال  اعتبار هوشمند سازی به آموزش و پرورش استان داده شد و موفق شدیم بخش زیادی از مدارس لرستان را در همه مقاطع هوشمند کنیم.

کریمی فر به وجود چهار هزار و ۲۰۷ آموزشگاه در آموزش و پرورش لرستان اشاره کرد و گفت: تعداد اسناد مدارس استان هزار و ۳۵۰ فقره بوده و تعداد املاکی که فاقد سند مالکیت هستند هزار و ۶۵۰ ملک هستند.

وی افزود: تعداد املاک روستایی آموزش و پرورش لرستان که فاقد سند مالکیت بوده ۹۰۰ مورد و تعداد املاک شهری فاقد سند این نهاد ۷۵۰ مورد است.