طرح «بام خاطره‌ها» در شهر خرم‌آباد اجرایی می‌شود

معاون استاندار لرستان با اشاره به اجرایی شدن طرح «بام خاطره‌ها» در شهر خرم‌آباد گفت: تا پایان هفته جاری پروژه‌های قابل‌اجرا در بام خاطره‌ها نهایی می‌شود. به گزارش کشکان، محمد اصلانی در حاشیه دومین جلسه احداث بام خاطره‌ها در خرم‌آباد در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: برای احداث بام خاطره‌ها مشاور و طراح انتخاب‌شده […]

۱۳۹۵۰۸۲۲۲۲۰۵۲۹۳۶۹۱۸۸۰۲۴

معاون استاندار لرستان با اشاره به اجرایی شدن طرح «بام خاطره‌ها» در شهر خرم‌آباد گفت: تا پایان هفته جاری پروژه‌های قابل‌اجرا در بام خاطره‌ها نهایی می‌شود.

به گزارش کشکان، محمد اصلانی در حاشیه دومین جلسه احداث بام خاطره‌ها در خرم‌آباد در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: برای احداث بام خاطره‌ها مشاور و طراح انتخاب‌شده و تا شنبه هفته آینده طرح فاز یک را ارائه می‌دهند.

وی به تشکیل کمیته فنی متشکل از دستگاه‌های ذی‌ربط با مسئولیت مدیرکل دفتر فنی استانداری اشاره کرد و افزود: سعی می‌شود تا پایان هفته جاری پروژه‌های قابل‌اجرا در بام خاطره‌ها نهایی شود.

معاون عمران استاندار لرستان عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی از قبیل شرکت گاز، شرکت توزیع برق پروژه‌های مربوط به خود را در بام خاطره‌ها اجرا کنند.

وی به ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در احداث بام خاطره‌ها اشاره کرد و گفت: مقررشده که مشاور طرح پروژه‌هایی را که قابلیت اجرا توسط بخش خصوصی دارند را به‌صورت پکیج‌های جداگانه ارائه دهند تا زمانی که بخش خصوصی اعلام آمادگی کرد بتوانند بر اساس پکیج‌های تدوین‌ شده مبادرت و مشارکت در بام خاطره‌ها داشته باشند.

اصلانی یکی از برنامه‌های بام خاطره‌ها را توسعه جنگل‌کاری و فضای سبز دانست و تصریح کرد: خوشبختانه فرهنگ توسعه فضای سبز با همت افشار پدر بلوط ایران در استان لرستان و شهر خرم‌آباد در بین مردم به‌خوبی رواج پیداکرده است.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی‌که مشاور عرصه جنگلی موردنظر را در راستای توسعه مشخص کرد، از مدیرعامل انجمن دوستداران طبیعت و پدر بلوط ایران استمداد می‌طلبیم که توسط افراد خیر تعداد درخت مدنظر در منطقه مشخص‌شده، کاشت شود.

معاون عمران استاندار لرستان خاطرنشان کرد: با کاشت درخت در این مکان همگام با تشکیل بام خاطره‌ها توسعه عرصه فضای سبز نیز در بام خاطره‌ها به وجود می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه طی چهار هفته آینده مطالعات و طراحی بام خاطره‌ها نهایی می‌شود، اظهار داشت: اکنون در حال آماده‌سازی مقدمات تأمین زیرساخت‌های بام خاطره‌ها از قبیل برق، آب و جاده هستیم.

اصلانی بابیان اینکه آماده‌سازی مقدمات طرح بام خاطره‌ها وظیفه متصدیان دولتی است، افزود: تکمیل همه طرح بام خاطره‌های خرم‌آباد مستلزم جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی است.