ایران خشک می شود!

  علی گودرزیان (ع پایدار): ایران دارد خشک می شود و ما عرضه نداشتیم از این سرزمین اهورایی پاسبانی کنیم! انقلاب که شد بلد نبودیم منطبق با دنیای مدرن برای مردم، کارآفرینی کنیم! زندگی بسازیم! مشتی آدم ساده و بی سواد بودیم و مردم را به ساده ترین شکل زندگی، یعنی “کشاورزی سنتی” هدایت کردیم! […]

 

علی گودرزیان (ع پایدار):

ایران دارد خشک می شود و ما عرضه نداشتیم از این سرزمین اهورایی پاسبانی کنیم!

انقلاب که شد بلد نبودیم منطبق با دنیای مدرن برای مردم، کارآفرینی کنیم! زندگی بسازیم! مشتی آدم ساده و بی سواد بودیم و مردم را به ساده ترین شکل زندگی، یعنی “کشاورزی سنتی” هدایت کردیم!

خود را به چاه های نفت رساندیم عاشق دلارِ آمریکایی شدیم و مردم را هم، به حال خود، رها کردیم تا سینه ی زمین را سوراخ سوراخ کنند و هر صد متر یک چاه عمیق بزنند! رودخانه ها را با موتور بِمَکَند! به مردم فهماندیم که نانِ آن ها، به آب بنداست، آنان را آزاد گذاشتیم تا به جان منابع آبی کشور بیفتند و هر طور دلشان می خواهد، نان خود را به دست آورند و “مرگ بر آمریکا” بگویند!

مفهومی که کنشگران محیط زیست ده ها سال است به گوش مردم می خوانند و به مسئولین هشدار می دهند و مسئولین صدایشان را هر بار خفه می کردند حالا دارد مصداق پیدا می کند:

چاه ها یکی یکی عمیقتر و سرآخر خشک شدند و چشمه ها از نفس افتادند و رودها ثانیه های آخر عمر خودشان را طی می کنند، دریاچه ها برکه شدند و زمین، گُرگرفته، جنگل ها دارند می سوزند و…

ما شاید آخرین نسلی باشیم که در کشوری به نام “ایران” زندگی می کنیم. دیری نمی پاید که آب برای خوردن نداشته باشیم و مردم بیچاره برای به دست آوردن آبِ خوردن، به جان هم بیفتند!

در این هیاهو و در این برزخ و دوزخ پیش رو، حاج آقا اما دغدغه ی تار موی زنان دارد! غافل از این که اصلن کوچاکوچ است و زنده اندیشان دارند از این ویرانه فرار می کنند و به زودی مشتی پیره زن و پیره مرد که ما باشیم در آتشی که چهل سال است ساخته ایم خواهیم سوخت…!

#پایگاه_خبری_کشکان