انتقاد نماینده ولی فقیه لرستان از وضعیت عمران شهری خرم‌آباد

حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در لرستان با انتقاد از وضعیت عمران شهری خرم‌آباد، گفت: نیروهای سفارشی و توصیه‌ای به شهرداری تحمیل نشود. نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه بر اساس تبصره یک ماده ۸۲ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، اعضای شوراها و بستگان درجه یک آنها […]

حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در لرستان با انتقاد از وضعیت عمران شهری خرم‌آباد، گفت: نیروهای سفارشی و توصیه‌ای به شهرداری تحمیل نشود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه بر اساس تبصره یک ماده ۸۲ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، اعضای شوراها و بستگان درجه یک آنها به هیچ وجه حق انجام معامله با شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به آنها را ندارند افزود: انعقاد هر نوع قرارداد با آنها ممنوع است، در غیر این صورت ضمن لغو قرارداد و سلب عضویت از شورا، پرونده به مراجع ذی صلاح باید ارسال شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۸۲ این قانون نیز، اعضای شوراها حق ندارند در نصب و عزل کارکنان شهرداری‌ها، شرکت‌ها و یا مؤسسات وابسته به آنها دخالت کنند گفت: واگذاری مسئولیت اجرایی، عضو هیئت مدیره و یا مدیرعاملی اعضای شوراها در دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه ممنوع است.