آقای استاندار؛ لطفاً در پلدختر پلک هم نزنید!

  مجید بیرانوند/ کشکان: دیگر نمی توان به سادگی از کنار وضعیت سیاسی پلدختر عبور کرد. نگاه ها دارند روز به روز رادیکال تر میشوند! نکته تامل برانگیز آنجاییست که برخی ها نانِ خود را در برجسته کردن تعصبات قومی قبیله ای در این حوزه انتخابیه می بینند و سعی در گل آلود کردن آبِ […]

 

مجید بیرانوند/ کشکان:

دیگر نمی توان به سادگی از کنار وضعیت سیاسی پلدختر عبور کرد. نگاه ها دارند روز به روز رادیکال تر میشوند!

نکته تامل برانگیز آنجاییست که برخی ها نانِ خود را در برجسته کردن تعصبات قومی قبیله ای در این حوزه انتخابیه می بینند و سعی در گل آلود کردن آبِ انتخابات دارند تا بلکه از این آبِ گل آلود ، شاه ماهی مورد نظرشان را صید کنند.

بر اساس شنیده ها، از پخشِ شائبه برانگیز کمک های پس از سیل در میان مردم پلدختر نیز می توان به عنوان یکی دیگر از عوامل اصلی حساسیت آفرینی در انتخابات پیش رو یاد کرد ، چرا که #برخی_ها بر این باورند کمک ها به صورت #گزینشی بین مردم پخش شده اند که عده ای نیز نقش نزدیکان نماینده فعلی را در این بین بی تاثیر نمی دانند! (صدای لرستان این خبر را در حد یک شنیده می داند و #مستقلا صحت این موضوع را تایید نمی کند)

این روزها تقریبا صف بندی های سیاسیِ مخصوص انتخابات ، مشخص شده و معلوم شده که رقابت اصلی برای تصاحب کرسیِ این حوزه انتخابیه بین چه کسانی است!

قطعا پس از اعلام نظرِ هیات نظارت بر انتخابات استان در بیست و یکم ماه جاری ، رقابت وارد فاز جدیدی خواهد شد.

اما موضوعِ انتقاد برانگیزی که این روزها بیش از هر موضوع دیگری نقل محافل سیاسیِ پلدختر بوده ، قضیه #یک_دست_شدن هیات اجرایی به نفع شخصی #خاص است!

بسیاری از کاندیداها و چهره های شاخصِ این حوزه انتخابیه بر این باورند که چینش هیات اجرایی به شکل یک دست به نفع یک کاندیدایِ خاص صورت گرفته و همین موضوع موجب آن شده که چهره های مختلفی از استاندار لرستان درخواستِ نگاهِ ویژه به حوزه انتخابیه پلدختر و معمولان را داشته باشند.

به همه ی این موضوعات ، گفته های سردار کشکولی فرمانده سپاه استان در روزهای پَساسیل را نیز میتوان اضافه کرد که از دخالت #نماینده_فعلی در سرنوشت فرمانداری به جهت تاثیر بر انتخابات #پیش_رو به شدت انتقاد کرده بود.

تجربه ثابت کرده که مردم ایران زمین همواره علاقه شدیدی به حمایت از مظلومان دارند و احتمال این موضوع که مردم پلدختر نیز بر اساس همین قانون نانوشته به سمت طرفی که احساس کنند #مظلوم واقع شده بروند بسیار زیاد است و قطعا این عامل نیز نقش تاثیر گذاری در صحنه انتخابات پلدختر و معمولان خواهد داشت.

تاریخِ انتخابات در پلدختر همواره شاهد حاشیه های بسیاری بوده و شاید به همین دلیل و سایر دلایل توضیح داده شده در این یادداشت است که بسیاری از سیاسیونِ پلدختر و معمولان از استاندار خادمی می خواهند در انتخاباتِ جنوبی ترین شهرستانِ لرستان ، حتی از پلک زدن هم بپرهیزد که نشاید با وجود تمام هشدارهایی که از قبل به مدیریت ارشد استان در این خصوص داده شده، اشتباه #جبران_ناپذیری برای مردم این دیار و صد البته رزومه ی استاندار فعلی لرستان رخ دهد!

قطعا جناب استاندار خوب می داند که در عصر چرخش آزادِ اطلاعات ، همه ی این هشدارها و تذکرها در حافظه ی تاریخ ذخیره خواهند شد و اگر #خدایی_ناکرده مشکلی در آن حوزه انتخابیه رخ دهد از این هشدارها به عنوان #سندهای_محکومیت عملکرد تیم انتخابیِ خادمی و همکارانش یاد می شود.

 

تصویر: پلاکارد اعتراضی مردم پلدختر در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی