برگزاری اولین کارگاه تاثیر موسیقی و سلامت جسم و روان در خرم آباد

این کارگاه بمنظور آشنایی و آموزش مربیان مراکز روزانه توانبخشی سراسر استان به مدت ۶ روز در خانه معلم خرم آباد برگزار می شود. به گزارش کشکان، اولین کارگاه تاثیر موسیقی و سلامت جسم و روان (موسیقی درمانی) و با هدف بهبود اختلالات یادگیری و اختلالات رشد و هوش در کودکان دچار معلولیت ذهنی به […]

unnamed

این کارگاه بمنظور آشنایی و آموزش مربیان مراکز روزانه توانبخشی سراسر استان به مدت ۶ روز در خانه معلم خرم آباد برگزار می شود.

به گزارش کشکان، اولین کارگاه تاثیر موسیقی و سلامت جسم و روان (موسیقی درمانی) و با هدف بهبود اختلالات یادگیری و اختلالات رشد و هوش در کودکان دچار معلولیت ذهنی به مدت ۶ روز در خانه معلم برگزار می شود.

” فاطمه زهرا توکلی” معاونت توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: در این کارگاه مربیان و کارشناسان ۲۸ مرکز روزانه ذهنی سراسر استان در مدت ۶ روز آموزشهای لازم، مبتنی بر بهبود اختلالات یادگیری، رشد و هوش در کودکان مبتلا به معلولیت ذهنی را فرا خواهند گرفت.

وی با تبیین تاثیر موسیقی در سلامت جسم و روان این کودکان گفت، فعالیتهای موسیقایی می تواند بر عملکردهای حرکتی، رفتاری، اجتماعی و فرآیندی و ذهنی این اختلالات اثرگذار باشد و نتایج آن در مراکز توانبخشی که این فرآیندها اجرا شده است،ملموس می باشد.

خاطر نشان می شود مدرس این دوره “دکتر هاتف دوست دار” استاد و پژوهشگر موسیقی درمانی در دانشگاه های تهران است که مدت ۲۷ سال در زمینه موسیقی درمانی سابقه پژوهش و تدریس دارد. وی نوازنده چیره دست پیانو و نوازنده ۷ ساز دیگر می باشد که به مدت ۶ روزاز۱۶لغایت۲۱بهمن ماه۹۵ بعنوان مدرس کارگاه، روشهای مختلف موسیقی درمانی را ارائه می کند.