چهارمین روز فاجعه پلاسکو

عملیات آتش‌نشانان و دستگاه‌های امدادی در محل حادثه وارد پنجمین روز خود شد. این عملیات پس از ۷۴ ساعت همچنان ادامه دارد و آن طور که مسئولان مربوطه گفتند احتمالا تا روزهای پایانی هفته همچنان ادامه خواهد داشت. ساختمان پلاسکو یکی از ساختمان‌های بزرگ و تجاری تهران بود که قدمت ۵۳ ساله داشت ولی صبح […]

۲۹۷۱۸۶_۹۸۲

عملیات آتش‌نشانان و دستگاه‌های امدادی در محل حادثه وارد پنجمین روز خود شد. این عملیات پس از ۷۴ ساعت همچنان ادامه دارد و آن طور که مسئولان مربوطه گفتند احتمالا تا روزهای پایانی هفته همچنان ادامه خواهد داشت.

ساختمان پلاسکو یکی از ساختمان‌های بزرگ و تجاری تهران بود که قدمت ۵۳ ساله داشت ولی صبح روز پنجشنبه دچار آتش سوزی گسترده شد و پس از ساعتی فروریخت.  شماری از آتش نشانان که احتمالا بیش از ۲۵ تن هستند و برای خاموش کردن آتش در محل حضور داشتند در پی این حادثه زیر آوار ماندند. تا کنون تخریب ساختمان‌های مجاور و حفر تونل برای دسترسی به آنها نتیجه ای در پی نداشته است و تنها پیکر ۵ تن از آنان از محل بیرون آورده شده است.

در همین حال روابط عمومی اورژانس کشور آخرین آمار مصدومان این حادثه را ۱۵۰ تن اعلام کرد. از این تعداد ۱۱۵ نفر به صورت سرپایی در محل درمان و ۴۰ نفر به بیمارستان اعزام شدند. همچنین ۳نفر در بیمارستان بستری و سایر مصدومان ترخیص شدند. بنابراین گزارش دو نفر از مصدومین در بیمارستان فیروزگر و یک نفر در بیمارستان پارس بستری است.

دستگاه‌های بیل مکانیکی بر روی آوار به جا مانده از ساختمان پلاسکو همچنان در حال آواربرداری هستند.