تلاش برای مهار آتش سوزی جنگل های کوهدشت ادامه دارد/ ضرورت همراهی مردم و سازمان های مردم نهاد

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کوهدشت گفت: تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و پرسنل منابع طبیعی و فرمانداری شهرستان برای مهار آتش سوزی جنگل های منطقه ادامه دارد. به گزارش کشکان، صمیمی عبدولی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شیب بسیار بالای این منطقه جنگلی و صعب العبور بودن […]

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کوهدشت گفت: تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و پرسنل منابع طبیعی و فرمانداری شهرستان برای مهار آتش سوزی جنگل های منطقه ادامه دارد.

به گزارش کشکان، صمیمی عبدولی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شیب بسیار بالای این منطقه جنگلی و صعب العبور بودن که برخی قسمت ها تا ۹۰ درجه هم می رسد گاه سقوط کنده از ارتفاع به سمت پایین منجر به آتش سوزی در ارتفاعات پایین تر هم می شود که در حال حاضر تمام نیروها در حال مهار آتش هستند.
وی افزود: آتش سوزی دراین منطقه سب گذشته مهار شده بود که مجددا از صبح امروز آتش سوزی در قسمت هایی دیگر آغاز شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کوهدشت گفت: منطقه جنگلی دچار حریق، کمپ گنجعلی به سمت بلوران است.
عبدولی با بیان اینکه علت بیشتر آتش سوزی های جنگل ها در لرستان بر اثر عوامل انسانی و عمدی رخ می دهد گفت: ابعاد آتش سوزی مشخص نیست ممکن است با وزش باد لحظه ای بیشتر شود.
به گزارش ایرنا بخشی از جگل های شهرستان کوهدشت از ۲ روز پیش دچار آتش سوزی شده بودند.

در این میان جا دارد مردم و سازمان های مردم نهاد همانند سال گذشته و مشارکت در خاموش کردن آتش جنگل های بلوط چنگری؛ در این بحران نیز نیروهای منابع طبیعی و دولتی را همراهی کنند.

بلوط شاید تنها سرمایه ی به جا مانده برای مردم محروم کوهدشت باشد.
۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مرتع و جنگل در لرستان وجود دارد که از این میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل به ویژه جنگل بلوط است که طی سه سال گذشته یعنی طی سال های ۹۳ تا ۹۵ لرستان در منطقه زاگرس بیشترین میزان تخریب جنگل ها را به دلایل مختلف از جمله آتش سوزی ، بریدن و سوزاندن داشته است.