جوابیه ی فرمانداری رومشکان به یکی دیگر از مطالب سایت کشکان

مدیر مسئول محترم سایت وزین و پرمخاطب کشکان ضمن تشکر از درج نظرات عزیزان همشهری عنایت فرمایید متن ذیل را در راستای مطلب جناب ناصر رومیانی تحت عنوان « جوابیه ای بر جوابیه فرمانداری رومشکان» جهت رفع شبهات احتمالی مطابق قانون عیناً درج فرمایید. خدا را شاکریم که در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران […]

IMG_20160628_105549

مدیر مسئول محترم سایت وزین و پرمخاطب کشکان

ضمن تشکر از درج نظرات عزیزان همشهری عنایت فرمایید متن ذیل را در راستای مطلب جناب ناصر رومیانی تحت عنوان « جوابیه ای بر جوابیه فرمانداری رومشکان» جهت رفع شبهات احتمالی مطابق قانون عیناً درج فرمایید.

خدا را شاکریم که در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت خدمتگزار تدبیر و امید فضای پرنشاط نقد و نقدپذیری بیش از گذشته فراهم شده است، بعنوان نماینده دولت وجود این فضا را موجب بالندگی و احیای روحیه مطالبه گری می دانیم و از آن استقبال می کنیم. مزیت دیگر آن فراهم شدن فرصت ارائه گزارش از خدمات صورت گرفته و رفع ابهامات پیش آمده است. هرچند انتظار داریم دوستان عزیز در نقدهای خود جانب انصاف را رعایت کنند و دقت داشته باشند مسائل با نقد صحیح و سازنده و نه تخریب قابل اصلاح هستند و بپذیرند که نقد هم ساز و کاری دارد، شناخت نسبت به موضوع و ذکر نقاط ضعف و قوت، سپس ایجاد مطالبه با ایراد نقدی که متضمن ذکر همان نقاط قوت و ضعف و برگرفته از شناخت کارشناسی و در نهایت ارائه پیشنهاد سازنده همراه باشد. همانگونه که در جوابیه قبلی عنوان شد رومشکان در ابتدای مسیر رشد و توسعه قرار دارد و واقفیم که با شرایط ایده آل و شایسته شأن مردم فاصله داریم ولی اطمینان می دهیم که مسئولین شهرستان اعم از فرماندار محترم، دیگر خدمتگزاران مردم تمام تلاش خود در جهت رفع مشکلات بکار گرفته و خواهند گرفت هرچند تأیید می فرمائید رفع مشکلات ساختاری انباشته شده از سالیان قبل و برآورده کردن انتظارات بحق مردم شریف رومشکان نیازمند صبر و حوصله بیشتری می باشد تا انشاء الله با ایجاد فضای همدلی و همزبانی بتوانیم در جهت رفع نارسایی های موجود گام برداریم و خدایی ناکرده با دادن کدهای اشتباه موجب دلسرد شدن مردم نشویم.

در ادامه توجه همشهریان و مخاطبین عزیز را به نکاتی کوتاه پیرامون این نقد جلب می نماییم:

۱-  در تأیید فرمایش دوست عزیز، امنیت ابتدایی ترین حق هر شهروند است که هم در قانون اساسی و هم در شرع مقدس برآن تأکید شده است ولی مستحضرید همین ابتدایی ترین حق در سالیان گذشته یکی از چالش های اساسی پیش روی مردم بود. با افتخار مجدداً اعلام می کنیم که شهرستان نوپای رومشکان یکی از امن ترین شهرستان های استان است و این مسئله کم اهمیتی نیست که مجموعه فرمانداری و در رأس آن فرماندار محترم بعنوان رئیس شورای تأمین شهرستان از تک تک پرسنل خدوم فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان و استان تقدیر می نماید و تلاش های فرمانداری در جهت استقرار و تجهیز یگان های انتظامی به این شرح بوده است (مکاتبات مکرر، ملاقاتهای حضوری، تأکید در سخنرانی ها و جلسات، پیگیری استانداری محترم و نماینده محترم شهرستان، حمایت و پشتیبانی امام جمعه عزیز)

۲-  در بحث آمار بیکاری همه به این امر واقفیم و اذعان داریم که یکی از مشکلات اصلی کشور و مخصوصاً استان لرستان مسئله بیکاری است البته شهرستان رومشکان از این امر مستثنی نیست هرچند بخشی از آن به فرهنگ کار در استان ما بر میگردد که اصحاب رسانه می توانند در جهت ارتقای این فرهنگ مردم و مسئولین را یاری نمایند. علی ایحال دولت محترم و مسئولین استانی در جهت برنامه ریزی برای اشتغال و رفع بیکاری اقدام به تهیه سند اشتغال با برش شهرستانی کرده و زمینه ها و ظرفیت های هر شهرستان در حوزه های مختلف شناسایی و تسهیلات لازم جهت راه اندازی کسب و کارهای کوچک و فعالیت های گروهی فراهم شده است. در همین راستا تعهد شهرستان در سال ۹۴ ایجاد ۳۶۰ شغل در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات بود که الحمدالله با کمک دستگاه های متولی و به استناد سامانه ثبت اشتغال استان ما بیش از تعهدمان انجام وظیفه نمودیم (۱۱۹ درصد)

۳-  پروژه چهار خطه کردن مسیر سراسری رومشکان بعنوان یکی از مطالبات اصلی مردم از قدیم مطرح بوده که در جلسه شورای برنامه ریزی استان و شهرستان در شهریور ماه ۱۳۹۳ با حضور استاندار محترم و مدیران کل پیشنهاد ۴ خطه مسیر داده شد که علیرغم مخالفت اداره کل راه و شهرسازی به تصویب رسید و مصوبه آن هم موجود است که در جهت رفاه حال مردم (با توجه به اینکه بیشترین ماشین سنگین در این شهرستان موجود است براساس شاخص ها) و در جهت رفع موانع ترافیکی و همچنین ایجاد سهولت در رفت و آمد اهالی شهرستان در تاریخ ۶/٢/٩۴ عملیات کلنگ زنی چهار خطه روستایی رومشکان با حضور استاندار محترم و مدیران کل شروع و با پیگیری ها و تلاش مجدانه و اولویت بندی طی ۳ فاز در حال اجراست و قرار است انشاء الله تا سال ٩٧ به بهره برداری برسد. در ملاقات هفته قبل نماینده محترم با وزیر محترم راه و شهرسازی تاکید بر اجرای سریعتر طرح گردیده و وزیر نیز قول مساعد دادند مسئله را پیگیری نمایند.

مشکل شانه راه که اشاره کردید بهر حال هر توسعه ای تخریب هم دارد که ناگزیر از این بحثیم و انشاء الله مرتفع خواهد شد، به اداره راه جهت نصب علائم هشدار دهنده تذکر لازم داده شده است.

در خصوص سوانح و اتفاقات دلخراش رانندگی اگر دقت کرده باشید موانع زیادی جهت کاستن سرعت در این مسیر در حال عملیات ایجاد گردیده مانند همه طرح های مشابه با این تفاوت که در مسیر موصوف روستاهای متراکم و پر جمعیت وجود دارند و رانندگان نیاز است بیشتر رعایت نمایند. ماشین سنگین ما جاده های ایران را با رعایت قانون طی میکند همین که به رومشکان میرسد بی قانونی و سرعت غیر مجاز را شروع می نماید که همه باید رعایت کنند هم مردم هم راننده البته با نظارت پلیس راه.

ما مسئول اختلاف حساب با پیمانکاران نیستیم دستگاه متولی دارد و تا الان هم چیزی در این خصوص نشنیده ایم و اگر موردی هم باشد از مجاری قانونی انجام می پذیرد و خللی در روند پیشرفت پروژه ایجاد نخواهد کرد.

۴-  نوسان برق، افت فشار و گاهی هم قطع برق در تابستان به علت مصرف زیاد و مشکلات زیر ساختی رومشکان کاملاً طبیعی است البته تمام سعی و تلاش مسئولین اداره برق بر این است که قطعی برق نداشته باشیم.

با پیگیری های بعمل آمده از طریق استاندار محترم، معاونت عمرانی، نماینده و امام جمعه شهرستان و تشکیل جلسات مکرر و البته مشارکت صاحبان ملک، مشکل پست برق سوری هفته قبل حل شد و برق باختر در حال اجرای مقدمات جهت اتمام کار پست برق و در مدار قرار گرفتن آن است. در همان روز کتابت مقاله شما جهت رفع مشکل اقدام به نصب ۴ دستگاه ترانس گردید که آن قطعی برق به این منظور بود و ناگزیر از این قطعی بودند.

۵- سرانه ورزشی در شهرستان رومشکان بدون احتساب پروژه های در دست اقدام (مجتمع ورزشی رشنو، زمین فوتبال و سالن چند منظوره بانوان در زمینی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع و زمین ورزشی روستای خیردرار) ۳۷ سانتی متر است که این عدد برای استان لرستان ۵۴ و در کل کشور ۷۷ سانتی متر است. ما هم با شما هم نظریم قبلاً خیلی کار نشده، زیرساختهای ورزشی در حد یک بخش بود. جمعاً ۵ سالن و ۲ زمین فوتبال وجود دارد، دو سالن مربوط به آموزش و پرورش، دو سالن ورزش و جوانان و یک سالن هم مربوط است به سپاه که در ساعات مختلف روز و هفته فعال بوده ولی کفاف جمعیت ورزشکار و هیئتهای مختلف را نمی دهد.

اقدام خوبی که در این دولت شکل گرفت پیگیری مجتمع ورزشی شهرستان بود که اهدای ۱۸۰۰۰ متر مربع زمین از جانب فرزندان مرحوم حاج عادل رشنو امرایی بود که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد. کار تسطیح و زیرسازی زمین چمن انجام گرفته منتظر اقدامات بعدی اداره کل ورزش و جوانان جهت ساخت سالن چند منظوره و چمن مصنوعی زمین فوتبال هستیم.

۶- چند مورد در خصوص پلمپ قلیان سراها و مبارزه با آن داریم، متأسفانه در روستاها با این معضل روبرو هستیم ولی در شهر بطور کامل جمع آوری شدند و در خصوص جمع آوری بقیه نیاز به همکاری دادگستری محترم و امام جمعه محترم بعنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی و شورای امر به معروف و نهی از منکر است که این مسئله دغدغه خاطر همه این عزیزان است و تأکیدات زیادی داشتند.

٧- در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت از اقدامات مهم دولت در چارچوب طرح نظام سلامت برای این شهرستان تازه تأسیس راه اندازی مرکز بهداشت شهرستان بعنوان متولی کار بوده است. مرمت و بازسازی سه مرکز درمانگاهی، سه مرکز خانه بهداشت، تجهیز درمانگاه چغابل به دستگاههای مربوط به واحدهای احیاء، اورژانس، آزمایشگاه و بکارگیری ۸ پزشک، تأمین دو دستگاه آمبولانس سایر اقدامات در این حوزه می باشد. می پذیریم که در حوزه پزشک متخصص در اکثر شهرها و حتی مرکز استان مشکل وجود دارد و در این شهرستان نمود بیشتری دارد چون بیمارستان نداریم. در این خصوص هم اقداماتی انجام شده در سفر وزیر محترم به استان قول ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی داده شد که ما هم دنبال سهمی هستیم، قول هایی داده شده نماینده محترم از طریق وزیر پیگیری نمودند و در اولین جلسه اقتصاد مقاومتی استاندار با نمایندگان در تهران موضوع مطرح گردیده است. در ضمن زمین بیمارستان را خانواده مرحوم سیف عالی امرایی اهدا نموده اند که از ایشان متشکر و سپاسگزاریم.

۸-  درست فرمودید اصلاح کنید فرماندار مدیر بحران است و نه فرمانده آن، در سال ۹۲ که رومشکان به شهرستان ارتقاء یافت بحران آب داشتیم تمام روستاها بدون استثناء مشکل آب شرب داشتند؛ در این مدت اقدامات خوبی در خصوص مرمت و اصلاح شبکه خط انتقال اکثر روستاها صورت گرفت. لازم به ذکر است درصد مهمی از آب ما هدر رفت دارد، در کوتاه مدت اقدام به حفر و کف شکافی، لایروبی و نصب تجهیزات ۱۶ حلقه چاه آب نمودیم و همه موجود و قابل بازدید هستند اما در میان مدت با استفاده از دستگاه های خاص در چند مرحله اقدام به مطالعه سفره های زیر زمینی و یافتن آب شیرین نموده و چهار نقطه پران پرویز، توه، تنگ جنگیر و مهمان پذیر شناسایی گردید: در تنگ جنگیر ۳ حلقه چاه آهکی با عمق بیش از۳۱۵ متر حفاری شد و ۳۰ کیلومتر خط اصلی انتقال شبکه های فرعی با وجود حجم بالای معارض در مسیر صورت گرفت، استقرار شبکه برق و نصب تجهیزات که از این مجتمع شهر چغابل و ۱۴ روستا من جمله روستای رومیانی بهره مند خواهند شد وشرط تخصیص آب به این روستاها را اخذ حق انشعاب و نصب کنتور قرار دادیم. در روستاهای رنگین بان، دوراهی بازوند، کهریز و گیژان، مهکی و آقاجان کمبود آب حاد نیست ولی بی مشکل هم نیستند.

– در روستاهای رحمان، رشنو و لالوند با وجود حفر چاه به حجم ۱۴ لیتر بر ثانیه و استفاده از خط شورابه کماکان مشکل وجود دارد و پیگیر اجاره چاه کشاورزی برای جبران کمبود آب این روستاها هستیم.

– در روستای سوری ساخت مخزن، اصلاح شبکه، حفر دوچاه آهکی انجام شده که البته مشکلاتی هم دارند.

-روستاهای اسد آباد، سفید خانی و چغاسبز موقتاً از یک حلقه چاه با ۱۵ لیتر در ثانیه آبرسانی خواهند شد.

۹- در رابطه با استقرار ادارات در شهرستان واقف هستید پس از ارتقاء جایگاه رومشکان به شهرستان می بایست ادارات متولی کار جهت خدمت رسانی بهتر به مردم استقرار می یافتند که تاکنون ۶ مرحله مکاتبه با مدیران کل و استانداری داشتیم و بارها در جلسات و ملاقات های حضوری، استفاده از ظرفیت امام جمعه محترم بصورت تذکرات هفتگی در نماز جمعه به مدیران کل، تأکیدات نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ادارات کل استان ملزم شدند با وزارتخانه های مربوطه مکاتبه و از طریق سازمان برنامه ریزی و مدیریت کشور مجوزهای لازم جهت استقرار ادارات اخذ و پس از طی مراحل قانونی و انتخاب رئیس از بین پرسنل رسمی یا پیمانی اداره مربوطه مراتب را اعلام و نهایتاً این فرمانداری مکان استقرار آن اداره را آماده می کند که در این مدت ۱۸ اداره استقرار یافته اند.

– در خصوص جذب نیرو قانون استخدام کشوری تصریح دارد اول بر ممنوعیت استخدام و دوم برگزاری آزمون از طریق ادارات کل با نظارت استانداری تأکید دارد، تنها استخدام شهرستان مربوط است به آخرین آزمون استخدامی دولت قبل که فرمانداری رومشکان هم ۳ نفر سهمیه داشت. مابقی افراد بکارگیری شده در ادارات استخدام محسوب نمی شود چرا که دستگاههای خدمات رسان بر اساس بخشنامه های داخلی نیروهای موقت برای ایام خاص را جذب می نمایند.  ادارات از طریق انتقال دادن نیروهای رسمی یا پیمانی ادارات دیگر شهرستانها برای حل مشکل خود اقدام می نمایند که در این زمینه اولویت ما بر انتقال کارمندان رومشکانی است که علاقه مند به حضور و سکونت هستند، اما در خیلی از موارد با پاسخ منفی این عزیزان روبرو می شویم.

۱۰- در خصوص شرکت آذر پاد، این شرکت مربوط به بخش خصوصی است نه دولت و حتی در بحث سند اشتغال و صنعت دیده نشده منتهی وظیفه ما بعنوان دولت حمایت و تسهیل در سرمایه گذاری بخش خصوصی است. در این راستا دولت جهت رفع موانع این شرکت علاوه بر واگذاری مشروط ۲۰ هکتار از اراضی ملی در اخذ مجوز انشعاب های برق، گاز، آب شرب و مجوز برداشت ۱۰۰ لیتر در ثانیه آب صنعتی اقدامات را اعطاء نموده و همین جا هم اعلام می نماییم هر سرمایه گذار دیگری که به این شهرستان محروم تشریف بیاورند قدمشان را روی دیدگان ما نهاده و نهایت همکاری را در رفع موانع با آنها خواهیم داشت.

در ضمن شرکت آذرپاد تاکنون فعال و مقطعی بخاطر جابجایی پیمانکار متوقف و الان با حضور یکی از هلدینگ های عمرانی کشور فعالیت خود را آغاز نموده که قابل رؤیت و مشاهده حضوریست.

در پایان چون اطاله کلام میگردد مجبور به خاتمه بحث هستیم.

آنچه عرضه شد تنها گوشه ای از خدمات نظام و دولت تدبیر و امید مورد سوال نویسنده عزیز بود و بنا بر ارائه گزارش نبوده است که خیلی از مسائل در اینجا نیاز به یادآوری و ذکر آن نبوده و این اقدامات را جزء وظایف خود دانسته و هیچ گونه منتی بر مردم شریفمان نداریم.

در نهایت اقدامات انجام گرفته چه آنها که در متن حاضر ذکر شده و چه آنها که بیان نگردیده در شرایط تحریم نظام اسلامی صورت گرفته است، جا دارد نویسنده عزیز بفرمایند از مبلغ ۷۲۰ میلیارد دلار درآمد نفتی در دولت قبل چند درصد به استان لرستان و شهرستان رومشکان تخصیص یافته است؟

 

روابط عمومی فرمانداری رومشکان