جوابیه بر جوابیه فرمانداری رومشکان به یک مطلب

باسلام و درود بر بینندگان پایگاه خبری کشکان. آنچه سبب شده بی مقدمه چند خطی در پیرامون جوابیه فرمانداری رومشکان در جواب مطلبی تحت عنوان “رومشکان نیازمندی توجه جدی دولت” بنویسم در جهت شفاف سازی و آگاهی عموم مردم می باشد و در جهت مطالبه گری مردم رومشکان که آقای استاندار بارها مردم لرستان را […]

رومشکان-۱

باسلام و درود بر بینندگان پایگاه خبری کشکان.

آنچه سبب شده بی مقدمه چند خطی در پیرامون جوابیه فرمانداری رومشکان در جواب مطلبی تحت عنوان “رومشکان نیازمندی توجه جدی دولت” بنویسم در جهت شفاف سازی و آگاهی عموم مردم می باشد و در جهت مطالبه گری مردم رومشکان که آقای استاندار بارها مردم لرستان را به علت عدم مطالبه گری سرزنش نمودند.

۱ – آقای فرماندار در جوابیه تان به ارتقا امنیت اشاره کردید، آیا برقری امنیت جز ابتدایی ترین حقوق شهروندی نمی باشد؟ آیا در سایر شهر های ایران این امنیت برقرار نبوده و نیست؟ تامین امنیت هر شهرستانی بر عهده پرسنل خدوم و انقلابی نیروی انتظامی می باشد نه دولت محترم، بهتر است این گزارش در کلام فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان باشد.

اگر آماری از بیکاری جوانان آماده به کار این منطقه ارایه می دادید بهتر نبود؟

۲ – جانب فرماندار به چهار خطه کردن مسیر روستاهای رومشکان اشاره کرده بودید کاش ذکر می کردید این پروژه چند سال است که از زمان اجرای شدن آن می گذرد؟ چه سالی آغاز و چه سالی قرار است به پایان برسد؟ در چه دولتی شروع و در کدام دولت پایان می یابد؟

مسیرهای ارتباطی روستاهای رومشکان به علت نبود شانه راه در طول مسیر جزو خطرناک ترین راه ها محسوب می شوند و بارها شاهد خارج شدن وسایل نقلیه از مسیر اصلی جاده بوده ایم و خسارت های جانی و مالی بسیاری برای این مردم محروم به بار آورده است.

حضرتعالی که خود شاهد این گونه اتفاقات دلخراش در مسیرهای ارتباطی رومشکان می باشید و با اکیپ همراهتان در مراسمات فاتحه خوانی این مردم شرکت می کنید، آیا پسندیده تر نیست که پیگیر مطالبات مردمی باشید و عوامل حادثه ساز را هر چه سریع تر برطرف کنید؟

آیا چوب اختلافات و حساب کتاب های پیمانکاران را باید مردم تحمل کنند؟

۳ – به تکمیل پست ۶۳ کیلوواتی جهت تامین برق اشاره نموده اید از شما سوال می کنم آیا در رومشکان زندگی می کنید؟ ما که در رومشکان هستیم در طول روزهای اخیر بارها شاهد قطع برق بوده ایم گویا تمامی گزارشات شما روی کاغذ بوده یا در آینده اجرا خواهد شد.

۴ – در حوزه ی ورزش سرانه ورزشی رومشکان را برای هر نفر چند سانتی متر است؟ آیا در جریان میزان این سرانه هستید؟شرم آور نیست؟

در حوزه ورزشی اعلام سرانه برای هر نفر خود بیانگر حال و روز ورزش رومشکان می باشد جای هیچ توضیحی باقی نمی گذارد.

سرانه قلیان سراها در رومشکان بیش از سرانه ی ورزشی می باشد.

۵ – در حوزه ی پزشکی کدام متخصصین به رومشکان می آیند تا مردم را مدوا کنند؟

آیا طرح تحول نظام سلامت در رومشکان به اجرا در آمد؟ تا مردم این شهرستان مجبور نباشد مسیر طولانی تا مرکز استان و دیگر شهرستان ها را طی کنند و دردی به دردهایشان اضافه نشود.

کدام آزمایشگاه مجهز؟ کدام اورژانس بیمارستانی مجهز؟ آیا پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی با جعمیت این شهرستان همخوانی و هم پوشی دارد؟

۶ – روستای رومیانی رومشکان با جمعیتی بیش از سه هزار نفر از آب شرب محروم است و آب مصرفی این مردم بعد از گذشت قریب به ۴۰ سال از انقلاب آب چاه را مصرف می کنند.

آیا در جریان بیماری های کلیوی مردم این روستا به علت نوشیدن آب چاه هستید؟

۷ – گزارشی در جهت استقرار ادارات در رومشکان داشته اید. آیا بهتر نبود که ابتدا ادارات مستقر می شدند بعد عنوان شهرستان را تبلیغ می کردید؟

عنوان شهرستان برای رومشکان، دردی از دردهای این مردم را دوا نکرد و نمی کند.

کاش به جای آمار ادارات مستقر شده در رومشکان آماری از استخدام نیروها در این ادارات بیان می کردید؟ فرموده بودید ۱۸ اداره در رومشکان مستقر شده با فرض متوسط هر اداره ی ۴ نفر کارمند جدید این ادارات حال باید ۷۲ نفر را مشغول کار کرده باشند در بدبینانه ترین حالت.

آقای فرماندار نیروهای این ادارات از طریق کدام آگهی و آزمون استخدامی مشغول به کار شده اند؟

آمار استخدامی قلیان سرای های موجود در شهرستان به مراتب شفاف تر و بیش تر از استخدام و بکارگیری نیروها در ادارات دولتی و کار آفرینی های دولت در رومشکان می باشد.

آیا جز افرادی با یک یا دو فامیلی خاص، افراد دیگری نیز در راس کار هستند؟

از میزان اشتغال  و عملکرد دولت تدبیر و امید در رومشکان به مردم گزارشی ارایه دهید تا مردم در جریان کار قرار بگیرند.

از سیستم حمل و نقل و تاکسیرانی فعلی در رومشکان سخنی بگویید.

آقای فرماندار!

پیگیر مطالبات مردمی باشید. آرزو داشتم در گزارشتان اشاره ی به شاهکار دولت تدبیر و امید می کردید، پروژه آذرپاد رومشکان را عرض می کنم.

این پروژه تا کجا پیش رفت؟ آیا دولت مردم را به تمسخر گرفت؟ توصیه می کنم به عنوان مرد شماره یک دولت تدبیر و امید در رومشکان تدبیری به خرج دهید و تا مشخص شدن تکلیف این پروژه تابلوی نمادین آذرپاد رومشکان را از زمین بر کنید تا بیش از این دل مردم این سرزمین خون نشود.

آقای فرماندار نگارنده مطلب “رومشکان نیازمند توجه جدی دولت” را توصیه به حضور چند دقیقه ی به فرمانداری جهت پرس و جوی ساده راجع به اقدامات انجام شده دولت در رومشکان دعوت می کند، اما بنده ی حقیر خوانندگان محترم این گزارش ها را که عموماً از شهرستان های کوهدشت و رومشکان یا نهایتاً سایر شهرستان های مجاور می باشند، به حضور میدانی در این شهرستان دعوت می کنم تا خود به حقیقت امر دست یابند.

آقای فرماندار من شما را فرمانده این بحران می دانم.

آقای فرمانده امید دارم در روند علمکرد و مدیریت اجرایی‌تان در فرصت باقی مانده در رومشکان تجدید نظر کنید در غیر اینصورت استعفانامه خود را قبل رسیدن موج تغییر فرمانداران به شهرستان رومشکان تقدیم به استاندار لرستان نمایید و حقایق را با مردم در میان بگذارید و موانع توسعه و پیشرفت این شهرستان را آشکار کنید.

ما انجام وظایف شما و مجموعه ی دولت محترم را نادیده نمی گیریم اما گویا بسیاری بعد از گذشت قریب به ۴۰ سال از انقلاب اسلامی این اقدامات ناچیز و نیمه کاره را گزاف می دانند و می خوانند و بیان مشکلات و مطالبات مردمی را موجب تشویش و گمراه نمودن عموم مردم می دانند.

با مردم باش و دولت بگیر…

والسلام و علیکم و رحمته الله

 

ناصر رومیانی- ساکن روستای رومیانی رومشکان