منتخبان دنبال منافع خود نباشند/ لزوم خدمت‌رسانی خالصانه به مردم

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد خطاب به منتخبان در انتخاب گفت: شما را به خدا به این مردم خدمت کنید و دنبال منافع خود نباشید و کار مردم را به پیش ببرید. به گزارش کشکان به نقل از مهر،، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز […]

۱۷۹۴۶۵۴

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد خطاب به منتخبان در انتخاب گفت: شما را به خدا به این مردم خدمت کنید و دنبال منافع خود نباشید و کار مردم را به پیش ببرید.

به گزارش کشکان به نقل از مهر،، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر تقوا را سبب از بین رفتن کینه ها و یکرنگی دل ها دانست و اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی به مومنان می فرماید عیب همدیگر را به یکدیگر هدیه داده، پشت سر هم بدگویی نکنید و در سختی ها یکدیگر را یاری کنید تا صفا و صمیمیت بین شما بر قرار شود.

وی به مناسبت ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و بیان داشت: کمیته امداد یک نهاد پر خیر و برکت و یادگار امام راحل بوده که در خدمت محرومان و نیازمندان است که در زمینه تامین مسکن، بهداشت، توانمندسازی مددجویان و خودکفایی آن ها گام برمی دارد.

لزوم کمک به نیازمندان و محرومان در آستانه فرارسیدن عید نوروز

خطیب جمعه خرم آباد رسیدگی به فقرا، نیازمندان و ایتام را از وظایف اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) دانست و گفت: یکی از برنامه های اجتماعی اسلام مسئله احسان و نیکوکاری است که هم وظیفه دولت و حکومت بوده و هم وظیفه ملت لذا دولت باید برای برقراری عدالت اجتماعی به فقرا و قشر آسیب پذیر جامعه کمک کرده و با فقر مبارزه کند.

آیت الله میرعمادی بر لزوم کمک به نیازمندان و محرومان در آستانه فرارسیدن عید نوروز تاکید کرد و افزود: در آستانه عید نوروز قرار داریم، بیایید فضای همدلی و همدردی را در جامعه گسترش دهیم و بخشی از مایحتاج زندگی فقرا را تامین کنیم.

وی به فرارسیدن روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اشاره کرد و بیان داشت: درختکاری صدقه جاریه است و اسلام به محیط زیست و درختکار توجه خاصی دارد به‌طوریکه امام صادق(ع) درباره اهمیت درختکاری می فرماید که ای مردم زراعت کنید و درخت بکارید زیرا آدمیان کاری برتر و پاکتر از این ندارند.

خشک شدن درختان بلوط در منطقه زاگرس فاجعه عمیق و خطرناکی است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه هر سال در روز درختکاری به صورت نمادین درخت هایی کاشته می شود ولی از آن ها مراقبت نمی شود، ادامه داد: چرا با وجود خاک حاصلخیز و آب فراوانی که در اختیار داریم فضای سبز مناسبی نداریم و برای درختکاری اهمیت قائل نمی شویم.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه نابودی درختان نابودی زندگی است، تصریح کرد: خشک شدن درختان بلوط در منطقه زاگرس فاجعه عمیق و خطرناکی است که اگر به آن توجه نشود خسارت سنگینی به مردم منطقه وارد می شود لذا باید مسئولین به فکر این معضل باشند.

وی از درخت به طلای سبز تعبیر کرد و افزود: خداوند این موجود سبز را مایه حیات انسان ها قرار داده است لذا باید درختکاری، محیط زیست و منابع طبیعی را جدی بگیریم و با کاشت درخت در حیاط منزل و محله ها به این مقوله اهمیت دهیم همچنین از تصرف در منابع طبیعی خودداری کنیم.

مسئولان در راستای گسترش کانون های فرهنگی مساجد گام بردارند

خطیب جمعه خرم آباد به مناسبت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی، هنری مساجد اشاره کرد و گفت: کانون های فرهنگی، هنری مساجد نقش بزرگی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ایفا می کنند و بهترین مکان برای فعالیت جوانان محسوب می شوند.

آیت الله میرعمادی اقدام کانون های فرهنگی، هنری مساجد در جذب جوانان را موفقیت آمیز دانست و افزود: کانون های فرهنگی، هنری مساجد دو ویژگی مهم دارند اول اینکه مسجد محور بوده و سپس  فعالیت آن ها در محور جوانان است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت جبهه مومن انقلابی، عنوان کرد: بخش عمده ای از جوانان مومن و انقلابی در کانون های فرهنگی، هنری مساجد فعالیت می کنند لذا مسئولین وظیفه دارند در راستای گسترش کمی و کیفی این کانون ها گام برداشته و آن ها را تقویت کنند.

۶۴ درصد مردم لرستان در انتخابات هفتم اسفند شرکت کردند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از صحبت های خود به حضور گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفند اشاره کرد و گفت: مردم ایران در هفتم اسفند سیمایی از وحدت و همدلی خود را به نمایش گذاشتند و همدلی خود را به رخ مردم کشیدند به‌طوریکه رسانه های غربی به حضور هوشمندانه مردم در انتخابات اعتراف کردند.

آیت الله میرعمادی مردم ایران را مردمی بی نظیر خواند و تصریح کرد: همه مردم در پاسخ به فراخوان رهبر انقلاب برای حضور پای صندوق های رای حاضر شدند و به ندای ایشان لبیک گفتند و علی رغم کم و کاستی ها و مشکلات موجود ۶۲ درصد آن ها در انتخابات شرکت کردند.

وی ثابت شدن مردم سالاری دینی درخشان و پراقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را مهمترین دستاورد و پیام حضور مردم در انتخابات هفتم اسفند دانست و عنوان کرد: ۶۴ درصد مردم لرستان در انتخابات هفتم اسفند شرکت کردند و حضور آگاهانه، مقتدرانه و هوشمندانه مردم ثابت کرد این مردم پای انقلاب، نظام و رهبری ایستاده اند.

لزوم ارائه خدمت خالصانه و صادقانه از سوی منتخبان مردم 

خطیب جمعه خرم آباد بر ارائه خدمت خالصانه و صادقانه از سوی مسئولان به مردم تاکید کرد و افزود: سزاوار است به این مردم خدمت خالصانه و صادقانه صورت گیرد به‌طوریکه رهبر انقلاب نیز در پیام تقدیر از حضور حماسی مردم در انتخابات به مسئولان سفارش کرد کار برای خدا و در راه خدمت به خلق خدا را برنامه دائمی خود قرار دهند و به هیچ قیمت از آن تخطی نکنند.

آیت الله میرعمادی اضافه کرد: بعد از حضور گسترده مردم در انتخابات اکنون باید منتخبان آن ها امتحان خود را پس داده و به مردم خالصانه خدمت کنند، مردم حرف های این منتخبان را هنگام تبلیغات انتخاباتی شنیده اند حال باید دید چه اقداماتی در راستای رفع بیکاری، افزایش اشتغال و معیشت جوانان انجام می دهند.

وی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد خطاب به منتخبان مردم لرستان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: شما را به خدا به این مردم خدمت کنید و دنبال منافع خود نباشید و کار مردم را به پیش ببرید.

آیت الله میرعمادی از عوامل برگزار کننده امر انتخابات تقدیر و تشکر کرد و افزود: از رهبر انقلاب که با درایت و دور اندیشی مردم را برای حضور در انتخابات تشویق و راهنمایی کردند و از وزارت کشور، دولت، ستاد انتخابات کشور، مجریان، ناظرین، بازرسان، نیروهای نظامی و امنیتی، بسیجیان و همه کسانی که در برگزاری انتخابات هفتم اسفند کمک کردند کمال تشکر را داریم.