مهار آتش سوزی مزارع کوهدشت/ بالگردی که باز نیامد+ تصاویر اختصاصی

به گزارش کشکان، ساعت ۱۵ روز جمعه در پی آتش سوزی در مزارع شهرستان کوهدشت، نیروهای مردمی و امدادی برای مهار آتش به منطقه اعزام شدند و تا اوایل شب، با تلاش مردم و نیروهای امدادی آتش مهار شد. در پی آتش سوزی در سطح وسیعی از مزارع شهرستان کوهدشت ستاد بحران شهرستان با حضور […]

به گزارش کشکان، ساعت ۱۵ روز جمعه در پی آتش سوزی در مزارع شهرستان کوهدشت، نیروهای مردمی و امدادی برای مهار آتش به منطقه اعزام شدند و تا اوایل شب، با تلاش مردم و نیروهای امدادی آتش مهار شد.

در پی آتش سوزی در سطح وسیعی از مزارع شهرستان کوهدشت ستاد بحران شهرستان با حضور آقای اصلانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و آقای آریایی نژاد مدیر کل مدیریت ستاد بحران استان و آقای فتحی بیرانوند مدیرکل محیط زیست استان، در فرمانداری کوهدشت تشکیل جلسه داد.

اصلانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه گفت: در این آتش سوزی، حدود ۸۰۰  هکتار از مزارع دچار حریق شد که از این مقدار، ۳۵۰ هکتار گندم و حدود ۱۰۰ هکتار جو بوده و ما بقی محصول برداشت شده بوده است.

آتش هم اکنون در این شهرستان مهار و همه نیروها و امکانات در آماده باش هستند.

دامنه این آتش سوزی از منطقه دالاب و خلیفه (چیاگندم) تا مناطق چیا نقشینه و میرزابگی در نزدیکی روستای تنگ قلعه بود و علاوه بر مزارع کشاورزی بخشی از درختان بلوط دامنه کوه سرسورن آسیب دیده و در آتش سوختند.

این اتفاق در حالی رخ داد که فعالان محیط زیست و جنگل های زاگرس انتظار داشتند بالگردی که بنا بر اعلام مسئولین در استان مستقر شده (اینجا را بخوانید) بلافاصله برای اطفاء حریق در منطقه حاضر می شد که متأسفانه چنین نشد.

IMG_20160610_173714 IMG_20160610_173240 IMG_20160610_173422