استقرار یک فروند بالگرد برای مهار آتش سوزی جنگل ها در لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: یک فروند بالگرد برای مهار آتش سوزی جنگل‌ها در این استان مستقر شده است. به گزارش کشکان، شیرزاد نجفی گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش احتمال آتش سوزی جنگل ها و مراتع ، تدابیری برای پیشگیری و کاهش خسارات آتش سوزی در جنگل ها […]

۲۰۷۸۳۶۴

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: یک فروند بالگرد برای مهار آتش سوزی جنگل‌ها در این استان مستقر شده است.

به گزارش کشکان، شیرزاد نجفی گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش احتمال آتش سوزی جنگل ها و مراتع ، تدابیری برای پیشگیری و کاهش خسارات آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان اندیشیده ایم که استقرار و استفاده از بالگرد از جمله این تدابیر است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به شناسایی۱۱۰ نقطه بحرانی در بحث آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در استان، افزود: در شهرستان کوهدشت ۱۷ نقطه ، پلدختر ۱۴، خرم‌آباد ۱۳، بروجرد۱۱ ، الیگودرز۱۰ ، سلسله ۱۰ ، دورود ۹ ، دلفان ۸ و درازنا ۷  نقطه شناسایی‌ شده است.

نجفی با اشاره به کوهستانی و سخت گذر بودن عمده جنگل ها و مراتع استان، استقرار بالگرد را در کاهش و مهار آتش سوزی در جنگل ها و مراتع را بسیار مهم توصیف کرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان توزیع لوازم و تجهیزات اطفاء حریق انفرادی،۱۱ دستگاه  خاموش کننده آتش و تعداد زیادی مخزن حمل مایعات بین ادارات منابع طبیعی شهرستان های استان را از دیگر اقدامات برای کاهش خسارات ناشی از آتش سوزی در جنگل ها و مراتع برشمرد.