انتقال آموزش و پرورش به شهید کشوری و حرف و حدیث ها/ محمدعلی ضرونی

_______________________________ انتقال آموزش و پرورش به شهید کشوری و حرف و حدیث ها محمدعلی ضرونی _________________________________________ ضمن احترام به انتقادهای عزیزانی که به این مسئله اعتراض نموده اند و جنبه های منفی این نقل و انتقال را متذکر شده اند و انصافا تعدادی از این انتقادها بحق است، اما به نظر بنده، اداره آموزش و […]

c3242b07c0e74b3ea38bb99e8438678e

_______________________________

انتقال آموزش و پرورش به شهید کشوری و حرف و حدیث ها

محمدعلی ضرونی

_________________________________________

ضمن احترام به انتقادهای عزیزانی که به این مسئله اعتراض نموده اند و جنبه های منفی این نقل و انتقال را متذکر شده اند و انصافا تعدادی از این انتقادها بحق است، اما به نظر بنده، اداره آموزش و پرورش مرکز که تصمیم گیری و مدیریت و هدایت فرآیند آموزشی و تربیتی در سطح شهرستان است، لازم است ساختمانی کاملا مجهز را در اختیار داشته باشد. همچنان که در مورد آدمیزاد “سر” مرکز فرماندهی است، و مشکل برای “سر” ادامه فعالیت صحیح بقیه اعضاء را به دنبال دارد.

این موضوع که مرکز فرماندهی هر سیستم باید به اندازه کافی مجهز باشد،نه تنها در مورد آموزش و پرورش بلکه در مورد ادارات دیگر و وزارت خانه ها و نهاد ریاست جمهوری هم صادق است و یک بحث کلی است و البته گاهی تحقق این امر مستلزم هزینه هایی می باشد. همچنانکه ملاحظه می فرمایید مدیران هم از نظر دستمزد مبلغی اضافه بر دیگران می گیرند.

شاید این سوال به ذهن برسد که پس در حکومت اسلامی جایگاه “زهد مدیران” کجاست؟ و چرا باید بهترین جاها را بگیرند؟

 اگر یک مدیر بخواهد زهد داشته باشد باید از تجمل و اسراف پرهیز نماید، اما نمی تواند به دلیل یا بهانه زهد، در ساختمانی مدیریت کند که از نظر زیر بناها و ساختارهای اساسی جوابگو نباشد.(مثلا زیر بنای انفورماتیک، زیربنای سرمایشی و گرمایشی،  میزان جا و … )

چرا که هرگونه نقص در ساختار مدیریت، معمولا خساراتی چندین برابر در تمام مدارس و آموزشگاههای زیر مجموعه به جای می گذارد و باز هم باید رنج آن را معلمین و دانش آموزان و به دنبال آن والدین و کل جامعه متحمل شوند.

 اما این مسئله کلی را عرض می کنم که:

“شایسته است که مرکز مدیریت هر سیستم، مناسبترین  مکان را داشته باشد.  و این خلاف انصاف نیست.”

حال با توجه به موضوع کلی فوق ظاهر قضیه نشان می دهد که مکان جدید آموزش و پرورش، نوساز و بهتر است و به مکان قبلی ارجحیت دارد.

ناگفته نماند که با عوض شدن قدرت باندها و گروههای سیاسی مدیران عوض می شوند و این خانه به کسی وفا نمی کند و تمتع این جابجایی فراتر از تمتع اداره نشینان کنونی است و بعید نیست که اتخاذ تصمیم جابجایی کنونی، یک کار صحیح و یک تصمیم سنجیده باشد.

این مقاله را نوشتیم چون حق را باید گفت، اگرچه به نفع رقیب باشد. همچنان که در مورد اجرای ناسالم و مشکوک و آنچنانی انتخابات شورای شهر اخیر نیز حق را گفتیم هرچند به ضرر رقیب!


در مورد جزئیات هم چند نکته مثبت مکان جدید این است که:

1- خیابان سد ساحلی کم ترافیک است و برای خودرو های مراجعین جای پارک کافی دارد.

2- اتاقها بزرگتر و حیاط وسیعترند.

3- نوساز است و طبعا زیرساختهای گرمایشی و سرمایشی و احتمالا انفورماتیک خوبی دارد.   (با توجه به اینکه اداری ها تابستانها هم فعالیت دارد.)

4- مقابل پارک و فضای سبز قرار دارد.