وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:

توسعه آموزش پرورش، زیرساخت توسعه متوازن در تمام ابعاد کشور

وزیر آموزش و پرورش گفت:اگر آموزش و پرورش متوازن نباشد پیشرفت‌های دیگر نیز مطلوب نیست، افزود: توسعه آموزش پرورش، زیرساخت توسعه متوازن در تمام ابعاد کشور است.

به گزارش کشکان، رضامراد صحرایی، ظهر امروز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه فرهنگیان نقش به‌سزایی در دولت‌های بعد از انقلاب داشته‌اند عنوان کرد: ۱۴ هزار معلم در کشور خارج از بدنه آموزش و پرورش به سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها خدمت می‌کنند.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اگر آموزش و پرورش متوازن نباشد پیشرفت‌های دیگر نیز مطلوب نیست، افزود: توسعه آموزش پرورش، زیرساخت توسعه متوازن در تمام ابعاد کشور است.

وی افزود: باید خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را در نظر داشته باشیم و در برنامه‌ریزی‌ها واقع‌بین باشیم و فعالیت‌ها را با اولویت‌بندی و مبتنی بر نیاز ادامه دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آینده هر کشور و استان از وضعیت امروزه آموزش و پرورش آن مشخص است، عنوان کرد: رشد حوزه آموزش و پرورش لرستان چندان مطلوب نیست و توسعه این استان بسیار نامتوازن است چراکه نتوانسته‌ایم ثروت استان را به بهترین شیوه استفاده کنیم.

صحرایی با بیان اینکه توسعه معنوی در تمام حوزه‌ها بر سایر پیشرفت‌ها مقدم است، بیان کرد: لرستان، استانی وسیع است و استانی است که مردمانی اصیل دارد و جزو ریشه‌های کشور است که دارای تنوع فرهنگی است و وجه مشترک تمام اقوام ایرانی عشق فوق‌العاده به ایران و اسلام است نباید از بین برود.

صحرایی با بیان اینکه سه هنرستان بزرگ در حوزه کشاورزی در چند شهر استان ساخته خواهد شد، افزود: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار طی دو سال برای اردوگاه کمالوند که یک اروگاه ملی استانی است برای این اردوگاه در نظر گرفته شد.

وی از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سه مرکز ناتمام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در لرستان خبر داد و افزود: ۴۰ هزار جلد کتاب نیز به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز اهدا خواهد شد‌.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ساخت هزار کتابخانه کلاسی در روستاهای لرستان از دیگر تعهدات کانون پرورش فکری است که در این شورا مصوب شد همچنین ۵ کانون زبان نیز در استان لرستان تاسیس خواهد شد.

وی یکی دیگر از مصوبات قابل توجه این جلسه را تدوین و چاپ قصه‌ها و سروده‌های محلی لرستان عنوان کرد و افزود: این کتاب‌ها از سوی متخصصان کانون ضبط، تهیه و منتشر خواهد شد.

صحرایی همچنین از حمایت و مشارکت مالی وزارت آموزش و پرورش برای احداث و تکمیل استخر فرهنگیان لرستان خبر داد و گفت: برای ساخت استخر دورود نیز از طریق صندوق ذخیره حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

وی حمایت و احیای مدارس شبانه‌روزی لرستان را از اولویت‌های وزارتخانه عنوان کرد و افزود: مدارس کانکسی که بیش از ۱۰ دانش‌آموز داشته باشد در طرح شهید پناهی این امکان وجود دارد که تا پایان سال ۱۴۰۳ جمع‌آوری و برای آنها مدرسه ساخته شود.

وی به عملکرد بسیار خوب استان در طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ۷۵ میلیارد ریال اعتبار در این زمینه اختصاص خواهد داد و از مجموع ۳۳ فضای این طرح ۲۷ مورد افتتاح شده و در مرحله دوم نیز برای استان ۲۹ فضا در نظر گرفته شد که به ۴۰ مورد افزایش یافته است و با تصویب یک‌ سوم سهم وزارتخانه و دو سوم سهم استان، این پروژه‌ها در دستور کار قرار خواهند گرفت.

 

انتهای پیام/.