سخنی کوتاه با دادستان و ریاست سازمان بازرسی استان لرستان

  مهدی دوست‌محمدی/ وکیل پایه یک دادگستری، کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل در مدت کوتاه اخیر، مردم مظلوم لرستان شاهد و ناظر دو اتفاق ناگوار در دو شهرستان #الیگودرز و #کوهدشت بودند. مرگ دلخراش پدر، مادر و تنها فرزند پسر خانواده ای بی بضاعت اهل یکی از روستاهای الیگودرز در حادثه سقوط گرگر(وسیله ای منسوخ و […]

 

مهدی دوست‌محمدی/ وکیل پایه یک دادگستری، کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل

در مدت کوتاه اخیر، مردم مظلوم لرستان شاهد و ناظر دو اتفاق ناگوار در دو شهرستان #الیگودرز و #کوهدشت بودند. مرگ دلخراش پدر، مادر و تنها فرزند پسر خانواده ای بی بضاعت اهل یکی از روستاهای الیگودرز در حادثه سقوط گرگر(وسیله ای منسوخ و خطرناک برای عبور از رودخانه های بدون پل استاندارد) که ۷ دختر ۱ تا ۲۳ ساله این خانواده پس از مرگ این عزیزان هم‌اکنون بی سرپناه، یله و سرگردانند و مرگ ۵ نفر از جمله ۳ جوان ناکام اهل شهرستان رومشکان در سانحه تصادف مرگبار چند روز پیش محور زانوگه-بابازید.

بازتاب این دو واقعه دردناک در بین مردم لرستان و رسانه ها بسیار وسیع بود و بار دیگر صفحه‌ای از دفتر بی پایان بی کفایتی مسئولان لرستان و زندگی فلاکت‌بار مردم این استان در شرایط دشوار و جانکاه، جلوی چشمان خونبار همگان گشوده شد.

آنچه در این میان، سوهان روح و روان شهروندان و نمک بر زخم اقوام و آشنایان این خانواده ها شده است، سکوت مسئولان استان به ویژه نهادهای نظارتی و قانونی در برخورد با مدیرانی است که با ترک فعل و عمل نکردن به وظایف قانونی خود، عامل اهم وقوع این خسارات سنگین هستند.

لذا مشخصا از دادستان جسور مرکز استان و ریاست مقتدر سازمان بازرسی استان انتظار می رود، برای اطمینان خاطر مشوش هم استانی ها، تضمین امنیت روانی جامعه، جلوگیری از تضییع حقوق خانواده های داغدیده و مسئولیت پذیری بیشتر مسئولان دوایر دولتی استان، به این دو فاجعه ورود عاجل و قاطعانه قانونی نموده و ضمن معرفی شفاف مسببین به مردم شریف لرستان، نسبت به اعمال مجازات قانونی و اداری متناسب با میزان قصور و تقصیرهای صورت گرفته در حق آن ها اقدام فرمایند.