مشکلات زیرساختی سد راه شکوفایی ظرفیت‌های لرستان/ انتظارات مردم از مجلس برای تخصیص اعتبارات ویژه

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه مشکلات زیرساختی مانع به فعلیت درآمدن ظرفیت های لرستان هستند، گفت: سد معشوره نیازمند نگاه ویژه تر مجلس است.

فرهاد  زیویار  شامگاه چهارشنبه در شورای برنامه ریزی استان که با حضوررئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد با بیان اینکه تا زمانی  که مشکلات زیرساختی در استان وجود دارند نمی توان انتظار توسعه داشت اظهار داشت: لرستان از بعد کشاورزی، شیلات، دامپروری و زنبورداری حرف های زیادی برای گفتن دارد ولی با این وجود مشکلات زیرساختی اجازه ی شکوفایی کامل را از این بخش گرفته‌اند.

وی  افزود: بخش راه و ترابری از دیگر موانع زیرساختی در استان است که انتظار داریم رئیس مجلس نسبت به تخصیص اعتباراتی برای رفع آنها و به ویژه در راه های مواصلاتی با استان‌های هم جوار پیگیری جدی داشته باشند.

استاندار لرستان عنوان کرد: علی‌رغم جمعیت بالای استان نسبت به بیشتر استان‌های هم جوار، متاسفانه در تخصیص اعتبارات و رفع مشکلات زیرساختی پایین تر دیده می شود.

وی بیان کرد: جهت رفع بسیاری از نیازهای زیرساختی استان باید سال های گذشته  اقداماتی انجام می شد که متاسفانه برای آنها برنامه ریزی نشده است.

زیویار نیازهای آبی و روان آبی در حوزه ی کشاورزی را یکی از ضروریات استان برشمرد و گفت: طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه نیاز آب ذخیره در استان بین ۴ تا ۵ میلیارد مترمکعب است. این در حالی است که در حال حاضر آب ذخیره شده در استان تنها ۲۰۰ میلیون مترمکعب است.

وی تکمیل پروژه ی سد معشوره را یکی از مطالبات مهم استان دانست و تصریح کرد: با تکمیل سد معشوره  بخش کشاورزی چند شهرستان از جمله خرم آباد، دلفان، کوهدشت، چگنی و رومشکان تقویت خواهند شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه پیشرفت سد معشوره در حال حاضر ۲۵ درصد است خاطرنشان کرد: خوشبختانه جهت تکمیل سد معشوره قول مساعدت را از آقای شیبانی گرفتیم و اگر مجلس نیز نگاه ویژه تری به آن داشته باشند تا پایان سال بخش مهمی از پروژه را به پیش خواهیم برد.

وی همچنین آزادسازی و ثبت جهانی اثر تاریخی قلعه ی فلک الافلاک به عنوان یک ظرفیت بزرگ گردشگری را مسیری دیگر برای توسعه ی استان دانست و گفت: اگر اعتبارات لازم برای آزادسازی و مرمت قلعه فراهم شود باعث شکوفایی سایر ظرفیت‌های گردشگری استان می شود.

وی تصریح کرد: در بخش واحدهای تولیدی اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به استان تخصیص داده شد، که خوشبختانه تا ۲٫۵ برابر تقاضاها را بررسی و تصویب کردیم که  امیدواریم این رقم در سال آینده افزایش پیدا کند.