نقره داغ ۲ کارخانه شیر پگاه و آب معدنی بیشه خرم‌آباد به دلیل افزایش خودسرانه قیمت

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان از جریمه و ثبت تخلف ۲ کارخانه پگاه و آب معدنی بیشه خرم‌آباد به دلیل افزایش قیمت خودسرانه خبر داد.

حمیدرضا القاصی مهر ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار این شهرستان، اظهار کرد: اداره‌کل تعزیرات حکومتی لرستان علاوه بر وظایف ذاتی خود، گشت‌های مشترکی را با همکاری سازمان صمت، جهاد کشاورزی و مجموعه بازرسی اتاق اصناف و دستگاه‌های قضایی و انتظامی در سطح بازار دارد.

وی خاطر نشان کرد: این گشت‌های مشترک که با همراهی قاضی سیار صورت می‌گیرد، از تخلفات صنفی به صورت میدانی بازدید و در صورت لازم حکم مقتضی را صادر می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان با اشاره به لزوم برگشت قیمت‌های واحدهای تولیدی به تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه، اظهار کرد: در همین راستا بازدیدهایی در سطح واحدهای تولیدی انجام و در نهایت منجر به تشکیل پرونده برای ۲ کارخانه شد.

القاصی مهر از جریمه و ثبت تخلف ۲ کارخانه پگاه و آب معدنی بیشه خرم‌آباد به دلیل افزایش قیمت خودسرانه خبر و ادامه داد: کارخانه شیر پگاه با افزودن آیتم‌هایی همچون پروتئین و ویتامین اقدام به افزایش خودسرانه قیمت کرده بود که پس از تشکیل پرونده، پرونده جهت صدور رای به تهران ارسال شد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی تخلف این کارخانه، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که با مرتبه قانون تعزیرات به بیش از ۹ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد، ضمن اینکه پرونده برای رای قطعی در مرحله تجدیدنظر است.

وی ادامه داد: کارخانه آب معدنی بیشه نیز در طی یک ماه اقدام به درج سه قیمت مختلف بر روی محصولات خود کرده بود، این تناقض در قیمت منجر به تشکیل پرونده شد.

#پایگاه_خبری_کشکان