مرگ ۸ دختر جوان و سه خدمه در جت خصوصی/ سقوط هواپیمای ترکیه ای در شهرکرد+ تصاویر

یک فروند جت شخصی مربوط به کشور ترکیه که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از آسمان ایران از صفحه رادار خارج شد.براساس اعلام اولیه این هواپیما بین ۱۱ تا ۲۰ سرنشین داشته است. یک فروند جت شخصی مربوط به کشور ترکیه که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از آسمان ایران از […]

یک فروند جت شخصی مربوط به کشور ترکیه که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از آسمان ایران از صفحه رادار خارج شد.براساس اعلام اولیه این هواپیما بین ۱۱ تا ۲۰ سرنشین داشته است.

یک فروند جت شخصی مربوط به کشور ترکیه که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از آسمان ایران از صفحه رادار خارج شد.

به گزارش اعتدال، جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: هواپیمای ترکیه ای در حین عبور از فضای کشور حوالی شهر کرد سقوط کرد.

وی اعلام کرد: این هواپیما، از نوع جت شخصی بوده است.

– ساعتی پیش از رادار خارح شده و شواهد عینی حاکی از سقوط در اطراف شهرکرد حکایت دارد.

بنابر گزارشات رسیده تیم‌های هلال‌احمر چهارمحال بختیاری به محل احتمالی حادثه در جرجستان اعزام شده اند.

-براساس اعلام اولیه این هواپیما بین ۱۱ تا ۲۰ سرنشین داشته است

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس : هواپیما در شهرستان کیار سقوط کرده است. ۳ دستگاه آمبولانس به محل حادثه ارسال شده است که هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند. هواپیما هنوز در حال سوختن است.

– مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی نیز در این‌باره  گفت: این هواپیمای جت شخصی که عازم استانبول بود، پس از درخواست خلبان مبنی بر کاهش ارتفاع، از رادار خارج می‌شود که البته این درخواست کاهش ارتفاع طبق قانون مشکلی نداشت، اما هواپیما از رادار خارج شده و سقوط کرد.

به گفته حسن رضایی‌فر این سانحه در منطقه اردل ناقان در شهر کرد، رخ داده است، ‌هواپیما در حال سوختن است و گروه تجسس و نجات به سمت محل سانحه اعزام شده‌اند؛ این هواپیما از نوع بمباردیه CL60 با رجیستر کشور ترکیه است.

وی گفت که بسته به طراحی بدنه هواپیما، ظرفیت این هواپیماها متفاوت است، اما معمولا کمتر از ۱۰ نفر ظرفیت دارد.

-قدمعلی مردانی فرماندار کیار محل دقیق سقوط هواپیما را منطقه دورک و دره‌عشق و بر روی کوه هلن اعلام کرد و گفت: نیروهای امدادی و هلال احمر به سمت محل حادثه حرکت کردند و هم‌اکنون به دامنه کوه رسیده‌اند.

-مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور نیز به فارس گفت: بر اساس آخرین ارزیابی ها این هواپیما دارای یازده سرنشین بوده است که همه آنها به احتمال زیاد جان خود را از دست داده‌اند؛ ۵ دستگاه آمبولانس در حال حاضر در نزدیکی محل سقوط هواپیمای ترکیه‌ای حضور دارند.

– قدم‌علی مردانی فرماندار اردل در شهرکرد گفت: این هواپیمای شخصی هنوز در آتش می‌سوزد.

– رضا جعفرزاده گفت: این هواپیمای جت شخصی ۸ مسافر و ۳ خدمه پروازی داشت؛ هواپیما از نوع بمباردیه چلنجر ۶۰ است.

-رودخانه، برف، کوهستان و تاریکی هوا، امدادرسانی به بازماندگان احتمالی هواپیمای جت چلنجر ترکیه ای در کوههای شهرکرد را با مشکل و کندی ربرو کرده است/ کن نیوز

– امدادگران هلال‌احمر پیاده حدود ۴ ساعت راه دارند تا با وجود باران شدید به محل سقوط هواپیما در روستای «دورک اناری» برسند/ میزان

– پرواز تیم های امداد هوایی لرستان و خوزستان به محل سقوط هواپیما همزمان با طلوع افتاب

– حسین درخشان مدیر مرکز هماهنگی و کنترل عملیات امداد و نجات هلال احمر: امدادگران در مسیر رسیدن به لاشه هواپیمای ترکیه باید از رودخانه ارمند در دره عشق عبور کنند. مسیر صعب العبور است اما تمام تلاش ها برای رد شدن از رودخانه آغاز شده است. تیم های امداد هوایی لرستان و خوزستان به حالت آماده باش در آمدند تا با طلوع افتاب به محل سقوط پرواز کنند/ میزان

-هواپیمای سقوط کرده حامل تنها دختر خانواده بزرگ باشاران ترکیه و دوستانش بود

اکمینا باشاران، تنها دختر خانواده بزرگ باشاران، برای خداحافظی مجردی، با هواپیمای شخصی خود بهمراه ٧ نفر از دوستان دخترش و یک خانم مهماندار و دو خانم خلبان، در سفر تفریحی به دبی و شارجه رفته بودند که در پرواز برگشت به استانبول، دچار سانحه شده اند.

هر ١١ سرنشین هواپیما دختران جوان و خانم بوده اند 

-روزنامه حریت: دو خلبان زن، یک خدمه پرواز و ۸ مسافر در حادثه سقوط هواپیما جان خود را از دست داده اند

– سخنگوی وزارت حمل و نقل ترکیه سقوط یک هواپیمای این کشور در ایران را تایید کرد. به نوشته پایگاه «دیلی صاباح»، این هواپیما متعلق به هلدینگ ترکیه‌ای «باشاران» (Basaran) است.

– منابع ترکیه‌ای نوشته‌اند که هواپیمای سانحه‌دیده حامل «مینا باشاران» دختر «حسین باشاران» مالک هلدینگ باشاران و گروهی از دوستانش بوده است.

مینا باشاران، دختر حسین باشاران از ثروتمندان معروف ترکیه‌ای و مدیر شرکت هلدینگ باشاران به همراه ۷ دوست خود در حال بازگشت از یک سفر تفریحی از شارجه امارات بودند که هواپیمای حامل آنها در ایران سقوط کرد.

-مینا باشاران ۲۸ ساله تنها دختر حسین باشاران کارآفرین ترکیه ای بوده است

– او از سال ۲۰۱۳ عضو هیات مدیره هولدینگ “باشاران” شده بود و انتظار می رفت در آینده ریاست هیات مدیره را پس از پدر در اختیار بگیرد.

– به نوشته «هابر ترک»، وی به همراه هفت نفر از دوستانش از جشن فارغ‌التحصیلی یکی از دوستانش که در دوبی برگزار شده بود، بازمی‌گشته است.

– اسامی هشت مسافر هواپیما عبارت است از: مینا باشاران، زینب جُشکون، عایشه آند، بورجو گون دُآار اورفالی، آصلی ایزمیرلی، لیانا هانانل، جاسمین باروح، سینِم آکای.

– محمد ابراهیمی شهردار ناغان گفت: نیروهای امدادرسان به محل سقوط هواپیما رسیدند.

وی افزود: با توجه با صعب‌العبور بودن منطقه، شرایط جوی نامناسب و ارتفاع ۴۰۰ الی ۵۰۰ متری محل سقوط از سطح زمین با وجود حضور اکیپ‌های آتش‌نشانی چهارمحال و بختیاری در محل، امکان اطفای حریق به‌سختی وجود دارد.

– سخنگوی سازمان اورژانس کشور:نیروهای بومی به لاشه هواپیما ترکیه‌ای رسیدند ولی تمام اجساد سوخته اند. جسد ۱۱ نفر مشخص نیست و برای تشخیص هویت به آزمایش دی ان ای نیاز است.