بخشداری مرکزی کوهدشت و انتخاباتی که گذشت!

سارا آزادبخت: انتخابات دوره ی دوازدهم ریاست جمهوری و دوره ی پنجم شورای اسلامی شهر و روستا با همه ی تب و تاب آن به ایستگاه آخر رسید. اما آنچه در این هیاهوی انتخاباتی به فراموشی سپرده شد و از یاد مردم مغفول ماند بخشداری مرکزی شهرستان کوهدشت بود که در این ایام حساس انتخاباتی […]

سارا آزادبخت: انتخابات دوره ی دوازدهم ریاست جمهوری و دوره ی پنجم شورای اسلامی شهر و روستا با همه ی تب و تاب آن به ایستگاه آخر رسید.
اما آنچه در این هیاهوی انتخاباتی به فراموشی سپرده شد و از یاد مردم مغفول ماند بخشداری مرکزی شهرستان کوهدشت بود که در این ایام حساس انتخاباتی بدون سکاندار بود؛ کرسی مدیریتی مهمی که وظیفه مراقبت و نظارت بر انتخابات را بر عهده داشت و می توانست به عنوان یک بازوی توانمند به کمک مجریان انتخابات بیاید.
حدود دو ماه از استعفای نابهنگام   آقای ایوب کوشکی از سمت بخشداری مرکزی می گذرد؛ استعفایی بر خلاف میل باطنی ایشان که به نظر می آید در اثر فشار و لابی گری، انجام گرفته باشد.
آقای ایوب کوشکی که با قبول مسئولیت رییس ستادی دکتر روحانی در سال ۹۲ توانایی های خود را نشان داده بود به پاس همراهی و همدلی با برنامه های دولت تدبیر و امید، این بار می رفت
که در عرصه بخشداری توانایی های خود را به عرصه ظهور برساند؛ بخشدار جوانی که در مدت کوتاه مسئولیت خویش با سرکشی به بخش مرکزی و روستاهای آن و اطلاع از نیازمندی ها و تلاش در جهت تامین خواسته های آنها گوشی شنوا برای اهالی این منطقه شده بود.
اما متأسفانه برخلاف انتظار دوستداران و همراهان دولت تدبیر و امید عمر مدیریت ایشان در این عرصه بسیار کوتاه بود و حتی برخلاف میل باطنی به ایشان اجازه داده نشد تا پایان، انتخابات  و مجریان را همراهی کند و بهتر دیدند که این بخش بدون مدیر باشد.

همه واقف هستیم که عزل و نصب و قبول استعفا به پیشنهاد فرماندار بعنوان نماینده ی عالی دولت در شهرستان و تایید استاندار می رسد.
از این رو سوالات بسیاری در ذهن شهروندان کوهدشتی مطرح می شود که:

بخشدار مستعفی قبلی که همراه و همگام با پیش برد برنامه های دولت تدبیر و امید بود و در این راه به گواه دوست و دشمن تلاش بسیار کرده بود، چرا مجبور به استعفا شد؟!

وظایف بخشدار مرکزی را چه کسی انجام می دهد که با خیل ارباب رجوع معترض و شاکی روبرو هستیم که از انجام نگرفتن کارهای خود گله و شکایت دارند؟!

چرا در ایام انتخابات آن هم در یکی از سیاسی ترین شهرهای ایران یعنی کوهدشت، این پست حساس باید بدون بخشدار باشد؟!

چرا جناب آقای فرماندار محترم که باید حداکثر ظرف مدت یک ماه از قبول استعفا بخشدار جدید را معرفی کند و به تایید استاندار برساند در این راه تعلل می کند؟!

بنظر نمی آید در کوهدشت که براساس آمارهای منتشر شده، ۶۰% آرای شهروندان به سبد دکتر حسن روحانی ریخته شده است قحط الرجال باشد که فرماندار محترم به عنوان نماینده دولت نتواند برای این کرسی مهم انتخاب شایسته ای انجام دهد!

تا خدایی ناکرده این شائبه پیش نیاید که فشار و لابی گری افراد از بیرون باعث تردید در تصمیم گیری می شود.

آقای فرماندار مستحضر هستند که زنان نیمی از جمعیت شهرستان را تشکیل می دهند؛ با توجه به حضور گسترده و فعالیت این قشر از جامعه در ایام انتخابات و در عرصه های دیگر، آیا جناب آقای فرماندار مدیر دولت تدبیر و امید در شهرستان کوهدشت، با توجه به اینکه در این دولت به زنان شایسته فرصت حضور برای عرصه های تصمیم گیری مهیا شده است، روی گزینه ی بخشدار شدن زن اندیشیده است؟

آیا فرماندار محترم این توانایی را در خود می بیند که تابوی حضور زنان در پست هایی همچون بخشداری را بشکند؟! یا باید همچنان منتظر مدیریت مردسالار در شهرستان باشیم؟!

با تمام این اوصاف و با پیروزی مجدد دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، از فرماندار محترم انتظار می رود با فراغ بال و آسودگی خیال بی توجه به فشارهای بیرونی و لابی گری ها آن هم از سوی مخالفان دولت که  هیچ تلاشی برای پیروزی دکتر روحانی انجام نداده اند و برعکس طبق آمارها و اطلاعات منتشر شده در این مسیر سنگ اندازی هم نموده اند بی توجه باشد و به احترام رأی بالای مردم به روحانی، در عمل فردی لایق و هماهنگ با برنامه های دولت پیشنهاد بدهد.