پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی بروجرد جایگاه لرستان را در رابطه با تولید بذور اصلاح شده به ردۀ دوم کشوری ارتقاء داد

پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی بروجرد در سال زراعی ۸۵ – ۸۴  با رشد  ۸۰۰ درصدی در زمینۀ تولید بذور اصلاح شده، جایگاه استان لرستان را در رابطه با تولید بذور اصلاح شده به ردۀ دوم کشوری ارتقاء داد. این پردیس به عنوان قدیمی ترین نهاد آموزشی و تحقیقاتی بخش کشاورزی استان لرستان توانست  یکبار […]

photo_2017-01-21_15-42-32

پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی بروجرد در سال زراعی ۸۵ – ۸۴  با رشد  ۸۰۰ درصدی در زمینۀ تولید بذور اصلاح شده، جایگاه استان لرستان را در رابطه با تولید بذور اصلاح شده به ردۀ دوم کشوری ارتقاء داد.

این پردیس به عنوان قدیمی ترین نهاد آموزشی و تحقیقاتی بخش کشاورزی استان لرستان توانست  یکبار دیگر و در سالی که از سوی مقام عظمای ولایت سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامیده شده است، نگاه کارشناسان و مسئولان بخش کشاورزی استان را به سمت خود جلب نماید.

دکتر سپهوند رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان ضمن اعلام این خبر به خبرنگار کشکان، پردیس کشاورزی بروجرد را مایۀ مباهات بخش کشاورزی استان دانسته و از کارشناسان، اعضای هیئت علمی و کارکنان این پردیس بابت این عملکرد خیره کننده تشکر کرد.

photo_2017-01-21_15-42-36

رئیس پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی (دکتر چگنی) نیز در این زمینه اظهار داشت: این عملکرد فوق العاده که با حمایت همه جانبۀ مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان و تلاش مضاعف کارکنان زحمتکش و خدوم این مجموعه به دست آمده است، نشان دهندۀ ظرفیت های منحصر به فرد این مجموعۀ علمی و پژوهشی کم نظیر در سطح استان بوده و مسئولیت مسئولان بخش کشاورزی، مدیران ارشد استان و شهرستان و نمایندگان محبوب و مردمی بروجرد در مجلس شورای اسلامی را در قبال حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از آن دوچندان می کند.

photo_2017-01-21_15-42-41

 وی در خصوص حجم محصولات تولیدی پردیس در سال زراعی اخیر اظهار نمود: حدود ۸۰ درصد از حجم این تولیدات (یعنی حدود ۲۰۰ تن) را بذور اطلاح شدۀ گندم، ۱۸ درصد آن ( ۴۵ تن ) را جو اصلاح شده و ۲ درصد دیگر (۵ تن) را ارقام اصلاح شدۀ لوبیا تشکیل می دهد.

دکتر چگنی در پایان تصریح نمود: اهمیت این تولیدات بیش از ارزش مادی آن، ناشی از این واقعیت است که در سال های قبل مسئولان ذیربط و بهره برداران زراعی ما ناچار بودند که بخش اعظم بذور اصلاح شدۀ مورد نیاز برای مناطق سرد و معتدل استان را از استان های دیگر (و در مواردی از استان های غیر هم اقلیم) تأمین نمایند اما بذور اصلاح شده در این پردیس در خودِ استان لرستان پرورش یافته و سازگاری آن ها با شرایط اقلیمی این منطقه تضمین شده است.