رسیدگی به پرونده های قضایی در دادسراهای پلدختر به روز است

رئیس دادگستری پلدختر گفت: زمان رسیدگی به پرونده ها در دادسراها این شهرستان به روز است و در وقت های فوق العاده به پرونده ها رسیدگی می شود. به گزارش کشکان، بیژن سوری روز دوشنبه به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضاییه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در پلدختر افزود: در شعب دادسرا سه […]

۸۲۱۱۹۵۲۱-۷۰۸۰۹۱۱۸

رئیس دادگستری پلدختر گفت: زمان رسیدگی به پرونده ها در دادسراها این شهرستان به روز است و در وقت های فوق العاده به پرونده ها رسیدگی می شود.

به گزارش کشکان، بیژن سوری روز دوشنبه به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضاییه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در پلدختر افزود: در شعب دادسرا سه شعبه فعال بازپرسی و دادیاری و یک شعبه دادستانی وجود دارد.
وی گفت: دادگاه های شهرستان پلدختر شامل دو حقوقی و یک کیفری می باشد که در مجموع ۶ شعبه فعال در حوزه قضایی کار رسیدگی به پرونده ها را انجام می دهند.
وی افزود: در حوزه قضایی شهرستان پلدختر ۵۲ نفر قضایی و کارمند وجود دارد که از این تعداد ۱۰ نفر قاضی و ۴۲ نفر کارمند فعالیت دارند.
رئیس دادگستری پلدختر زمان رسیدگی به پرونده ها را در دادگاه ها کمتر از یک ماه اعلام کرد و گفت: بیشترین پرونده های وارده به شعب کیفری حوزه قضایی شهرستان مربوط به تصادفات ، درگیری و اختلافات ملکی است.
سوری افزود: بیشترین پرونده ها را مطالبات بانکی و اختلافات خانوادگی در دادگاه های شهرستان پلدختر تشکیل می دهند.
وی با بیان این که ۱۵ تا ۲۰ درصد ازدواج زوجین منجر به تشکیل پرونده و طلاق می شود گفت: بیشترین پرونده ها مربوط به ازدواج ها است به طوری که در شهرستان از هر پنج ازدواج یک طلاق ثبت شده است.
سوری با اشاره به این که ۷۰ درصد طلاق ها ناشی از مواد مخدر و اعتیاد است افزود: ریشه اصلی طلاق در شهرستان مربوط به مواد مخدر و اعتیاد است که از موارد زیادی از جمله فقر، بیکاری، تورم و مسایل اقتصادی ناشی می شود.
رئیس دادگستری پلدختر گفت:دولت و همه دستگاه ها جهت پیشگیری، مبارزه و مسایل امنیتی به ویژه در ایجاد رونق اقتصادی، مهار بیکاری و تورم پای کار باشند.