مراسم تجلیل از معلمان برگزیده استان لرستان برگزار شد/ پرداخت تمام مطالبات فرهنگیان

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم تجلیل از معلمان برگزیده استان لرستان گفت: شهید مطهری فیلسوف و متفکری بود که پیروی از عقلانیت را در مسیر اعتدال می دانست. دکتر گودرز کریمی فر به تجلیل از ۴۷۱معلم برگزیده اشاره کرد و افزود: شهید مطهری هم به سنت دین معتقد بود و هم به […]

IMG_20160501_171250

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم تجلیل از معلمان برگزیده استان لرستان گفت: شهید مطهری فیلسوف و متفکری بود که پیروی از عقلانیت را در مسیر اعتدال می دانست. دکتر گودرز کریمی فر به تجلیل از ۴۷۱معلم برگزیده اشاره کرد و افزود: شهید مطهری هم به سنت دین معتقد بود و هم به سبک نوگرایی اعتقاد داشت.

وی خاطر نشان کرد: شهید مطهری معتقد بود که نوگرایی زمانی زیباست که روح شریعت در آن حفظ شود. وی در ادامه  ارتباط با دانشگاه و نسل جوان را  از ویژگی های بارز شهید مطهری برشمرد و افزود: این شهید والامقام توانست بین حوزه و دانشگاه ارتباطی عاطفی و صمیمی برقرار کند. کریمی فر تاکید کرد: ایشان شخصیتی به روز بود و سخنان او بدیع و تازه بود؛ چرا که معتقد بود که در سخن نو حلاوتی است و خردگرایی مطهری در چارچوب همان سنت عقلی و فلسفه اسلامی قرار می گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان مرتضی مطهری را از بارزترین، موفق ترین و پیشروترین متفکران اسلامی در عصر جدید برشمرد و گفت: این شهید فرزانه در گستردگی فکر سرآمد هم عصران خود و دارای افکار بزرگی بود.  کریمی فر تاکید کرد: شهید مطهری معتقد بود هرچه افکار انسان بزرگتر باشد به همان اندازه بیشتر به افکار دیگران احترام می گذارد.  وی آینده نگری را تفکر شهید مطهری خواند و افزود: او در زمان حال زندگی می کرد اما نگاهش به آینده بود زیرا اعتقاد داشت اگر خود را برای آینده آماده نسازیم به زودی متوجه خواهیم شد که متعلق به گذشته هستیم.  کریمی فر سکوت شهید مطهری را تفکرزا برشمرد و افزود: هر سکوتی که خالی از اندیشه باشد خطاست.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان معلم را نمادی از کلید واژه های محبت، عزت، لطافت و متانت برشمرد و گفت: هر یک از این واژه ها دنیایی از معانی را با خود دارند. کریمی فر معلمین را مهمترین مولد منابع انسانی و جعبه سیاه جامعه خواند و تصریح کرد: معلیمین فعلیت اصلیشان خردورزی و اندیشه ورزی است. وی تاکید کرد: معلمان جامعه ما گفتارشان به صداقت و کردارشان به سخاوت آراسته است. وی اساسی ترین عامل تحقق اهداف آموزشی را معلم برشمرد و افزود: معلم پرورنده روح و روان است به همین دلیل تعلیم و تربیت علم، معلمی هنر و معلم هنرمند است. کریمی فر تاکید کرد: در قرآن کریم به صراحت به برتری معلمان اشاره شده است و پیامبر رحمت و مهربانی هم خود را معلم معرفی کرده است. وی اضافه کرد: برخی معتقدند که تجربه بهترین معلم است اما من معتقدم که شما معلمین بهترین تجربه هستید و با ایده پردازی و خلاقیت می توانید محور توسعه فکری دانش آموزان باشید.  وی شاگرد نگری و درس نگری را از مولفه های معلمین موفق معرفی کرد و گفت: معلم باید هم سالم بیاندیشد و هم اندیشه سالم را پرورش دهد. وی به رویکرد گذر از یادگیری های سطحی و حافظه محور در آموزش و پرورش هم اشاره کرد و افزود: رویکرد ما جایگزینی یاددهی به یادگیری است یعنی همان یادگیری برای بهتر زیستن و نه برای بهتر نمره دادن. کریمی فر توجه به مدارس بهره ور و بهره وری در مدارس را مهمترین برنامه در ارتقاء کیفیت آموزش برشمرد و تاکید کرد: معلمین مهمترین عنصر در سند تحول بنیادین هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه  این جلسه گفت: در این راستا طی امروز و فردا بدهی های آموزش و پرورش و همه مطالبات فرهنگیان شاغل و مربیان پیش دبستانی پرداخت می شود .

وی افزود: در راستای بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان برگزیده لرستان پرونده دوهزار فرهنگی بررسی شده است .

وی بیان کرد: دراین راستا ۴۵۰ معلم برگزیده شهرستانی و منطقه ای ، ۲۰ معلم برگزیده استانی و یک معلم کشوری از فرهنگیان منطقه عشایری استان انتخاب شده است .

وی اظهار داشت: در راستای بزرگداشت و تکریم مقام معلم از ۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت ماه جاری در ۲۴ منطقه و شهرستان برنامه های متنوعی اجرا خواهد شد .

کریمی فر ادامه داد: کسب رتبه برتر پروژه مهر، کسب رتبه های دو رقمی کنکور سراسری، کسب ۴۰ مدال طلا و نقره و کسب رتبه سوم جشنواره خوارزمی از جمله موفقیت هایی است که با تلاش فرهنگیان استان حاصل شده است.

 

گزارش: علی قربانی/ اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش لرستان

عکس: سجاد درویشی/ کشکان