رقابت ۱۰ کاندیدای لرستان برای کسب ۵ کرسی مجلس/ قانون ملاک باشد

رئیس ستاد انتخابات لرستان از رقابت ۱۰ کاندیدای این استان برای کسب پنج کرسی مجلس شورای اسلامی خبر داد. به گزارش کشکان به نقل از مهر، سید سعید شاهرخی ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان لرستان اظهار داشت: خوشبختانه مردم […]

شاهرخی

رئیس ستاد انتخابات لرستان از رقابت ۱۰ کاندیدای این استان برای کسب پنج کرسی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش کشکان به نقل از مهر، سید سعید شاهرخی ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان لرستان اظهار داشت: خوشبختانه مردم لرستان در دور نخست انتخابات مشارکتی فعال داشتند به طوری که میزان حضور مردم در این انتخابات از میانگین کشوری هم بالاتر بود.

رقابت ۱۰ کاندیدای لرستان برای کسب ۵ کرسی مجلس

وی با بیان اینکه در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی مردم چهار نفر از نمایندگان خود را انتخاب کردند بیان داشت: این نمایندگان مربوط به حوزه های انتخابیه پلدختر، سلسله و دلفان، الیگودرز و کوهدشت بود.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در پنج شهرستان لرستان بیان داشت: این دور از انتخابات در شهرستانهای خرم آباد، دوره چگنی، بروجرد، دورود و ازنا با حضور ۱۰ کاندیدا و برای کسب پنج کرسی از مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

شاهرخی در حوزه انتخابیه خرم آباد چهار نفر با هم به رقابت خواهند پرداخت و در نهایت دو نفر راهی مجلس شورای اسلامی می شوند عنوان کرد: همچنین در حوزه انتخابیه بروجرد چهار نفر رقابت خواهند داشت و دو نفر در نهایت به مجلس شورای اسلامی راه می یابند.

وی بیان داشت: همچنین در حوزه انتخایه دورود دو نفر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و در نهایت یک نفر راهی مجلس شورای اسلامی می شود.

۹۰۲ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در لرستان هستند

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ما امسال تصریح کرد: در این راستا کاندیداها یک هفته از تاریخ دوم اردیبهشت ماه فرصت تبلیغات دارند.

شاهرخی تعداد واجدین رای دادن در لرستان در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی لرستان ۹۰۲ هزار و ۲۲۹ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد چهار هزار و ۷۴۰ نفر رای اولی خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه کسانی می توانند در این دور از انتخابات رای بدهند که ۱۸ سال کامل داشته باشند افزود: افراد باید در همان حوزه انتخابیه نخست که در دور اول انتخابات شرکت کرده اند در مرحله دوم انتخابات رای خود را به صندوق بی اندازند.

رئیس ستاد انتخابت مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همچنین افرادی که در دور اول انتخابات شرکت نکرده و رای نداده اند می توانند در دور دوم از انتخابات شرکت کنند.

کاندیداها در چارچوب قانون حرکت کنند

شاهرخی با تاکید بر آمادگی استان برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه اصلی و دو حوزه انتخابیه فرعی تصریح کرد: حوزه های انتخابیه اصلی استان شامل خرم آباد، بروجرد و دورود و حوزه های انتخابیه فرعی نیز شامل دوره چگنی و ازنا خواهد بود.

وی تعداد صندوق های اخذ رای پیش بینی شده برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ۷۶۹ صندوق و شعبه عنوان کرد و گفت: در خرم آباد ۲۸۹ شعبه اخذ رای، در دوره چگنی ۵۴ مورد، بروجرد ۲۳۸ مورد، ازنا ۷۵ مورد و دورود نیز ۱۱۳ شعبه در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان بر لزوم همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی از سوی رای دهندگان برای شرکت در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: امیدواریم در این دور از انتخابات مانند دور نخست شاهد حضور پررنگ و حماسی مردم لرستان باشیم.

شاهرخی همچنین در ادامه سخنان خود خطاب به کاندیداهای انتخابات استان بر لزوم رقابت سالم مانند دور نخست انتخابات تاکید کرد و گفت: از کاندیداها و طرفداران آنها تقاضا داریم که در چارچوب قانون حرکت کنند.

وی همچنین تاکید کرد: کاندیداها و طرفداران آنها کار تبلیغات خود را بر اساس قانون انجام دهند.