ابلاغ ۲۰ میلیارد تومانی دولت برای آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک خرم آباد

استاندار لرستان از ابلاغ دولت به منظور تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک خرم آباد خبر داد. به گزارش کشکان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ هوشنگ بازوند گفت: با  رایزنی ها انجام شده مقرر شده بود این میزان اعتبار امسال ابلاغ شود که هفته  گذشته ۱۱ میلیارد […]

photo_2015-11-29_08-34-09

استاندار لرستان از ابلاغ دولت به منظور تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک خرم آباد خبر داد.

به گزارش کشکان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ هوشنگ بازوند گفت: با  رایزنی ها انجام شده مقرر شده بود این میزان اعتبار امسال ابلاغ شود که هفته  گذشته ۱۱ میلیارد تومان از این میزان ابلاغ شد.
وی اظهار داشت: نسبت به ابلاغ ۹ میلیارد تومان اعتبار مابقی نیز قول مساعد داده شده و در صورت تخصیص این میزان، مجموع ۲۰ میلیارد تومان  به صورت یکجا هزینه خواهد شد.
وی آزاد سازی حریم قلعه تاریخی فلک الافلاک را از مطالبات مردم و مدیریت اجرایی استان دانست و تصریح کرد: در سفر ماه گذشته نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استان ، قول مساعد در خصوص تامین اعتبار آزادسازی حریم قلعه داده شده و با پیگیری های انجام شده هم اکنون ۲۰ میلیارد تومان در این خصوص ابلاغ شده است.
گفتنی است آزاد سازی حریم قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
استاندار لرستان همچنین با اشاره به برگزاری جلسات مستمر در راستای پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان گفت: در جریان سفر هیات دولت به استان، ۷۹ پروژه مصوب شده که در حال حاضر میانگین پیشرفت فیزیکی این مصوبات در استان مطلوب است.
بازوند اظهار داشت: تخصیص مصوبات سفر در سال گذشته حدود ۹۶ درصد بوده و امسال نیز تاکنون تخصیص عمرانی آن ۵۰ درصد است.
وی با بیان اینکه برخی طرح های سفر ریاست جمهوری از جمله سدها تخصیص ۷۵ درصدی داشته اظهار داشت: امسال سد حوضیان الیگودرز افتتاح و سد کمندان ازنا نیز آبگیری می شود.
وی تصریح کرد: ۷۹ پروژه مصوب سفر دولت به استان پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارند و وضعیت این طرح ها نگران کننده نیست اما مصوبات سفر برخی دستگاههای اجرایی از جمله وزارت ورزش و جوانان به هیچ وجه مطلوب نیست.
بازوند با بیان اینکه اجرای توافقات سفر نیازمند حضور بخش خصوصی است ادامه داد: به رغم اختصاص اعتبارات ملی به بسیاری از مصوبات سفر اما پیگیری مدیران دستگاههای اجرایی استان نقش مهمی در اجرای این طرح ها دارد.
نماینده عالی دولت در لرستان  همچنین ادامه داد: با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد مجتمع توانبخشی جانبازان و ایثاگران استان، اعتبار استانی این طرح تا پایان امسال به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص می یابد و این طرح باید تا سالجاری به بهره برداری رسد.
بازوند همچنین نسبت به تامین اعتبار سه میلیارد ریالی استخر پلدختر قول مساعد داد و گفت: این طرح پس از سالها همچنان نیمه تمام مانده و باید با تخصیص این اعتبار تا بهمن ماه امسال افتتاح شود.
وی همچنین با انتقاد از پیشرفت طرح های ورزش و جوانان و ساختمان اداری گمرک افزود: پروژه هایی که نیازمند اعتبارات ضروری هستند به معاون اجرایی رییس جمهوری ابلاغ شوند.
فلک الافلاک یا دژ شاپورخواست قلعه ای تاریخی در مرکز شهر خرم آباد در استان لرستان است که با نام قلعه دوازده برجی هم شناخته می شود.
این بنا بر فراز تپه ای مشرف به شهر خرم آباد و در نزدیکی رودخانه، در مرکز شهر قرار گرفته و چشم گیرترین اثر تاریخی و گردشگری درون این شهر می باشد.
تاریخ ساخت این قلعه به دوره ساسانیان باز می گردد و به شماره ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.