تاکید استاندار لرستان بر اجماع جهان اسلام در مدیریت حج

استاندار لرستان با اشاره به فاجعه دردناک منا و جان باختن هزاران زائر سفر معنوی حج گفت: انتظار می رود اجماع سران کشورهای اسلامی برای مدیریت حج تشکیل شود. به گزارش کشکان، هوشنگ بازوند در  همایش بزرگداشت دفاع مقدس افزود: وقوع این حادثه و جان‌باختن مسلمانان در مراسم حج بیانگر بی ‌درایتی و بی‌کفایتی رژیم […]

hamayesh bozorgdasht hafteye defae moghadas 94-7-5 73

استاندار لرستان با اشاره به فاجعه دردناک منا و جان باختن هزاران زائر سفر معنوی حج گفت: انتظار می رود اجماع سران کشورهای اسلامی برای مدیریت حج تشکیل شود.

به گزارش کشکان، هوشنگ بازوند در  همایش بزرگداشت دفاع مقدس افزود: وقوع این حادثه و جان‌باختن مسلمانان در مراسم حج بیانگر بی ‌درایتی و بی‌کفایتی رژیم آل‎سعود است.

وی اظهار داشت: در صورت تشکیل اجماع جهان اسلام برای مدیریت حج اتفاقات ناگواری که هر سال در مراسم حج رخ می دهد به طور قطع کاهش خواهد یافت.

وی با انتقاد از سکوت جامعه جهانی در خصوص این ضایعه بزرگ گفت: حج یکی از بزرگترین رویدادهای مذهبی دنیا است و با وجود جان باختن هزاران انسان بی گناه در این فاجعه،  سازمان‌های  مدعی حقوق بشر در مقابل کشتار مسلمانان در منا سکوت کرده‌اند .

بازوند ادامه داد: چنانچه این حادثه در یک رویداد غیر اسلامی از جمله  المپیک رخ می داد سازمانهای مدعی حقوق بشر هرگز سکوت نمی کردند و  به صورت جدی به این مساله می پرداختند.

مدیریت ارشد اجرایی استان همچنین با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: رشد فضایل اخلاقی، خودباوری، مدیریت جهادی و بسیجی وار، دستاوردهای گرانبهای هشت سال دفاع مقدس  و الگوهای روشنی بخش آینده است.

بازوند همچنین به  بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: هفته دفاع مقدس، مظهر آرمان‌خواهی، ایثارگری، مقاومت، دینداری و معنویت است که همه این موارد از شهادت سرچشمه گرفته است.

وی اظهار داشت: ملت ایران به تنهایی در دروان دفاع مقدس در برابر قدرتها ایستادگی کرده و امروز نیز در عرصه جنگ اقتصادی پیروز بوده ایم چراکه دشمن به بی اثر بودن تحریم ها علیه ایران اعتراف کرده است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین سرمایه کشور در دوران دفاع مقدس، شهادت  بوده گفت: دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس را باید برای توسعه  و پیشرفت همه جانبه الگو قرار داد.

بازوند ادامه داد: سپاه حضرت ابوالفضل(ع) در لرستان، یکی از ظرفیت‌های بسیار بزرگ در دوران دفاع مقدس برای کشور بود، به‌ طوری‌که نبرد رزمندگان لر زبانزد بود و امروز نیز همه فرماندهان جنگی به آن معترف هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به توانمندی های این نهاد بزرگ  باید از این ظرفیت سپاه در استان برای توسعه لرستان استفاده شود.

وی بسیج را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و با بیان اینکه امنیت امروز ایران به دلیل تجربه های نظامی دوران دفاع مقدس می باشد،  ادامه داد: تجربه های عظیم  سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی  در دفاع مقدس حاصل شد که امروز موجب اقتدار ایران اسلامی شده است.