«کتابخانه مسافر» – فیلم و عکس / اختصاصی کشکان

در سفری که چند روز پیش به شهر زیبای قم داشتم با صحنه جالبی مواجه شدم که بسیار زیبا و قابل تقدیر بود؛ بعد از زیارت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) هنگامی که قصد داشتم با تاکسی به منزل مراجعه کنم در هنگام سوار شدن، با فضایی متفاوت در داخل تاکسی مواجه شدم، بر […]

در سفری که چند روز پیش به شهر زیبای قم داشتم با صحنه جالبی مواجه شدم که بسیار زیبا و قابل تقدیر بود؛ بعد از زیارت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) هنگامی که قصد داشتم با تاکسی به منزل مراجعه کنم در هنگام سوار شدن، با فضایی متفاوت در داخل تاکسی مواجه شدم، بر روی صندلی جلویی کیسه ای! قرار داشت که مملو بود از کتاب و کتاب و کتاب… و به هر طرف که چشم می چرخاندی جملات زیبا و آموزنده ای نوشته شده بود.
«عباس خوشگفتار» راننده ی خوش ذوق قمی می گفت طرح «کتابخانه مسافر» را با تاکسیرانی قم مطرح کرده است، اما متاسفانه این طرح ارزشمند از طرف این سازمان با استقبال مواجه نشده است. وقتی از او پرسیدم: آیا این کتابها شخصی ست؟ گفت یکسری از آنها را خودم تهیه کردم و بیشتر آنها را اداره ی فرهنگ و ارشاد پس از اطلاع از این حرکت، در اختیار او قرار داده است.
خوشبختانه اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم هر ماه ۵۰ کتاب را با هزینه ی پایین در اختیار این راننده ی خوش ذوق قرار می دهد. امیدوارم این نوع طرح ها و حرکات خودجوش با استقبال نهادها، ادارات و سازمانها قرار بگیرد تا شاهد گسترش انواع مختلف و مفیدی از فرهنگ در جامعه باشیم. بدون شک حرکت «عباس خوشگفتار» شایسته ی تقدیر و تشکر و البته حمایت است.

گزارش/فیلم و عکس: سیدمجتبی حسینی

عباس خوشگفتار-۱

من از همه داناترم/چون فهمیدم نادان ترم

عباس خوشگفتار-2
عباس خوشگفتار-3

و اما فیلم این اتفاق: