جشن زیر سایه خورشید در لرستان برگزار می شود/ حضور در منازل خانواده شهدای کوهدشت و رومشگان

دبیر ستاد ساماندهی فرهنگی قرارگاه صاحب الامر لرستان گفت: جشن زیر سایه خورشید از ۱۱ تا ۱۶ شهریور ماه با حضور خادمان حرم رضوی در شهرستان های نورآباد، ازنا و الیگودرز، کوهدشت و رومشکان، بروجرد و خرم آباد برگزار می شود.

139303051610229212847313

 

میثم کشکولی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در خرم آباد، اظهار کرد: جشن زیر سایه خورشید از 11 تا 16 شهریور ماه در استان لرستان برگزار می شود.

وی افزود: این جشن ها از ساعت 8 صبح سه شنبه 11 شهریور با حضور 8 نفر از خدام و پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) در شهرستان نورآباد آغاز می شود و به ترتیب تا 16 شهریور در شهرستان های ازنا و الیگودرز، خرم آباد، کوهدشت و رومشگان، و بروجرد برگزار می شود.

کشکولی بیان کرد: جشن های مردمی زیر سایه خورشید برای هفتمین سال متوالی در دهه کرامت برگزار می شود و علاوه بر استان های مختلف ایران در 10 کشور دیگر از جمله اندونزی، آلمان و نیجریه برگزار می شود و خوشبختانه هر ساله شور و علاقه مردمی در برگزاری این مراسم بیشتر می شود.

دبیر قرار گاه صاحب الامر تصریح کرد: از جمله برنامه های این جشن در استان لرستان حضور خادمان حرم امام رضا(ع) در جمع خانواده شهدا و جانبازان، عیادت از بیماران بیمارستان های استان لرستان، جشن زوج های جوان، حضور در خانه سالمندان عیادت از بیماران معلول ذهنی و ملاقات با زندانیان زندان پارسیلون خرم آباد اشاره کرد.

کشکولی اظهار کرد: امسال سعی شده برنامه های منتنوعی در شهرستان های مختلف استان در زمان حضور خدام و پرچم متبرک امام رضا(ع) برگزار شود و در این زمینه مسئولان اجرایی برای کاروان های هر شهرستان به صورت مجزا تعریف شده است.

وی افزود: ویژه برنامه جشن زوج های جوان از دیگر برنامه های زیر سایه خورشید امسال است که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار می شود و این برنامه ویژه زوج هایی است که در ماه های اخیر زندگی مشترک خود را تشکیل داده اند.

دبیر قرارگاه صاحب الامر بیان کرد:  برنامه عمومی در خرم آباد روز شنبه 15 شهریور ساعت 21 و در پارک چهارباغ گلدشت شرقی برگزار می شود که این مراسم شامل برنامه های متنوعی از جمله مولودی خوانی، تواشیح و مسابقه است که توسط هیئت فرهنگی مذهبی مساکین الزهرا(س) برگزار می شود.

کشکولی با اشاره به برنامه های مختلف کاروان زیر سایه خورشید در شهرهای مختلف استان گفت: جشن عمومی در میدان غزه شهرستان بروجرد، عیادت از بیماران بیمارستان امام علی(ع) شهرستان ازنا، حضور در روستاهای نورآباد و فیروزآباد، حضور در منازل خانواده معظم شهدای کوهدشت و رومشگان از جمله این برنامه ها است.