مهاجرت سالانه 7000 نفر از لرستان

  معاون استاندار لرستان گفت: در 20 سال گذشته لرستان جزء رتبه‎های اول بیکاری در کشور بوده است. به گزارش لکنا به نقل از ایسنا، علی هادی چگنی در همایش صنعت و معدن که در استانداری برگزار شد، بیان‌کرد: استان در بخش‎های مختلف دارای پتانسیل‎های زیادی از جمله 11 درصد منابع آب کشور، 22 درصد […]

80979361-5391610

 

معاون استاندار لرستان گفت: در 20 سال گذشته لرستان جزء رتبه‎های اول بیکاری در کشور بوده است.

به گزارش لکنا به نقل از ایسنا، علی هادی چگنی در همایش صنعت و معدن که در استانداری برگزار شد، بیان‌کرد: استان در بخش‎های مختلف دارای پتانسیل‎های زیادی از جمله 11 درصد منابع آب کشور، 22 درصد سنگ و سه درصد سنگ‎های تزئینی کشور است.

وی اضافه‌کرد: همچنین استان رتبه اول را در تولید حبوبات، ماهیان سردآبی در بین استان‎های غیرساحلی و انجیر سیاه دارد. در زمینه گردشگری به خاطر طیبعت خوب آن در سال گذشته پایتخت ژئوتوریسم شناخته شد.

چگنی ادامه‌داد: علی‌رغم این پتانسیل‎ها در 20 سال گذشته لرستان رتبه‎های یک، دو و سه بیکاری را در کشور به خود اختصاص داده است.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه سالانه از استان 7000 نفر مهاجرت می‎کنند، اظهارکرد: در حال حاضر ارزش افزوده در بخش صنعت و معدن 0.3 درصد است و این در حالیست که لرستان 2.4 درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه تولید ناخالص استان 1.2 درصد است، افزود: مدیریت ارشد استان تنها راه را برای برون رفت از این وضعیت بخش خصوصی می‎داند، دولت اجازه در دست گرفتن اقتصاد را ندارد و اقتصادهای دولتی با شکست روبرو می‎شوند.

چگنی وظیفه دولت از ایجاد زیرساخت‎ها و فراهم‌کردن فضای کسب و کار عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در استان زیرساخت‎های توسعه‎ای از جمله توسعه فرودگاه خرم‎آباد و افزایش پروازها، احداث آزادراه اراک خرم‎آباد و سه راه‎آهن را در دست اجرا داریم. همچنین از 13 سد در دست احداث، سه سد را تا پایان سال 93 و 94 به بهره‎برداری می‎رسانیم.

معاون استاندار لرستان تصریح‌کرد: استاندار درباره فراهم‎سازی فضای کسب و کار، حل مشکلات 70 درصد از واحدهای تولیدی استان را در دستور کار قرار داده است.

وی محور بعدی کار استانداری را تلاش در جذب سرمایه‎گذاری دانست و اضافه‌کرد: برای دست یافتن به این مهم ابتدا باید تولیدکننده‎های موجود را حمایت و بعد به جذب سرمایه‎گذار اقدام کرد.