خطیب جمعه خرم‌آباد: حمایت از درختان بلوط در حد برگزاری همایش باقیمانده است

  نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: حمایت از درختان بلوط فقط در حد همایش و جلسه و صورت‌جلسه باقی مانده و در این خصوص نظارت و پیگیری جدی صورت نگرفته است. به گزارش لکنا به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نمازجمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر اظهار کرد: متاسفانه تاکنون […]

SONY DSC

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: حمایت از درختان بلوط فقط در حد همایش و جلسه و صورت‌جلسه باقی مانده و در این خصوص نظارت و پیگیری جدی صورت نگرفته است.

به گزارش لکنا به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نمازجمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر اظهار کرد: متاسفانه تاکنون شاهد هیچ گونه اقدام اساسی در زمینه بررسی علت خشک شدن درختان بلوط و یا ممانعت از خشک شدن این درختان نبوده‌ایم فقط هرزگاهی آماری ارائه می‌شود که چند تن زغال قاچاق در استان کشف شده که این قبیل اخبار شرمندگی دارد.

وی در ادامه به 15 اسفند، روز درختکاری اشاره کرد و ادامه داد: براساس آماری که ارائه شده تا پاییز امسال 560 هزار هکتار از درختان بلوط منطقه زاگرس خشک شده‌اند که این نیازمند بررسی است.

میرعمادی با گرامیداشت 14 اسفند، روز احسان و نیکوکاری گفت: احسان و نیکوکاری از موضوعاتی است که هم در قرآن و هم در احادیث و روایات بر آن تاکید شده لذا می‌طلبد مردم استان در طرح احسان و نیکوکاری مشارکت داشته باشند.

خطیب جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: بحث گرد و غبار یک مشکل جدی برای استان است واگر قرار باشد در آینده بودجه‌ای برای مبارزه با این پدیده اختصاص یابد، می‌طلبد اقدامات اساسی انجام گیرد.

وی به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اشاره و تصریح کرد: به اعتقاد کارشناسان حل مشکلات اقتصادی کشور در شرایط کنونی پرداختن به اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: با توجه به اینکه اقتصاد مقاومتی خوداتکایی و اعتماد به نفس و توجه به منابع و ظرفیت‌های موجود را مدنظر قرار داده، توجه به آن می‌تواند در خنثی کردن توطئه تحریم دشمن بسیار موثر باشد لذا می‌طلبد مسئولان در این زمینه همت بلند و عزم جدی داشته باشند و اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در اولویت کارها قرار دهند.

وی مشارکت دادن مردم و مردمی کردن اقتصاد را از دیگر نکات برجسته در بحث اقتصاد مقاومتی بیان کرد.

حجت‌الاسلام میرعمادی در ادامه به روز امور تربیتی و تربیت دینی اشاره کرد و گفت: تربیت در نوجوانی و جوانی ثمربخش است لذا در این زمینه نقش آموزش و پرورش که با نسل نوجوان و جوان جامعه سر وکار دارد بسیار حائز اهمیت است.

وی خواستار همکاری مردم و اولیا با آموزش و پرورش در راستای تربیت دینی نوجوانان و جوانان شد و افزود: اهتمام به امر نماز، حجاب و عفاف، قرآن، صداقت و پاکی باید در نسل نوجوان و جوان نهادینه شود.

حجت‎الاسلام میرعمادی در بخشی از سخنانش به مطب درج شده در یکی از نشریات مبنی غیرانسانی بودن حکم قصاص اشاره کرد و گفت: دشمن با طرح این مسائل می‌خواهد اعتقادات و باورهای دینی مردم را به تمسخر بگیرد و ارزش‌های اسلامی را در دید مردم امری عادی جلوه دهد که می‌طلبد مردم و مسئولان در این‎باره هوشیار باشند. مردم ایران اسلامی غیرت دارند و نسبت به ارزش‌های دینی حساس هستند و اگر کسی بخواهد به مقدسات و ارزش‌های دینی آنها توهین کند همان رفتاری که با فتنه‌گران داشتند را با آنها خواهند کرد.