خرم آباد میزبان گروه موسیقی کامکارها

گروه موسیقی کامکارها در نخستین اجرای خود در سال جاری، 26 دی ماه در شهر خرم آباد به صحنه می رود.

80989092-5411496

 

به گزارش‌ لكنا به نقل از ایرنا ، گروه موسیقی کامکارها قرار بود مهر ماه سال جاری در خرم آباد برنامه داشته باشند که به دلیل عارضه قلبی اردوان کامکار یکی از نوازنده های گروه، این برنامه به دی ماه موکل شد.

با اخذ مجوزهای لازم برای کنسرت این گروه توسط موسسه فرهنگی هنری ققنوس کامکار ها خود را برای نخستین اجرای خود در سال 92 آماده می کنند.

هوشنگ کامکار همچون دیگر کنسرت ها سرپرستی گروه را بر عهده دارد و محمد حسین توتونچیان به عنوان کنسرت گذار این برنامه ایفای نقش خواهند کرد.

 

* اجرای گروه رومی و سینا سرلک در تالار وحدت

گروه رومی به سرپرستی پدرام درخشانی و خوانندگی سینا سرلک در تالار وحدت به روی صحنه می رود.

در این کنسرت قطعاتی از آلبوم هایˈرومی 1 و 2ˈ و ˈمنطق عشقˈ و برخی از قطعات جدید که هنوز منتشر نشده، اجرا خواهدشد.

گروه موسیقی رومی به خوانندگی سینا سرلک 19 و 20 اسفند ماه در تالار وحدت به صحنه می رود.

 

*ردیف دوره متوسطه تار و سه تار هوشنگ ظریف منتشر شد

ردیف دوره متوسطه تار و سه تار، مجموعه چهارم هوشنگ ظریف است که بر اساس ردیف موسی معروفی تدوین شده و

اشکان غفوری نیز به عنوان نوازنده تار ایفای نقش می کند.

ظریف در مقدمه این مجموعه موسیقی آورده است : تدریس ساز تار را به مدت 50 سال براساس کتاب های اول، دوم و سوم هنرستان و اخیراً هم کتاب چهارم بر عهده دارم.

در مورد کتاب های اول و دوم هنرستان فایل های صوتی مربوط به تار سال ها پیش به پیشنهاد و کوشش حسین علیزاده توسط اینجانب اجرا و ضبط شده است.

این استاد نیز فایل های صوتی مربوط به سه تار را برای کتاب های اول، دوم و سوم هنرستان اجرا کرده اند که تمامی این مجموعه های صوتی را مؤسسه فرهنگی هنری ماهور منتشر کرده است.

وی می گوید :برای کتاب چهارم فایل های صوتی سه تار را علیرضا ایلچی نواخته اند و برای اجرای تار، به تشخیص و پیشنهاد بنده، اشکان غفوری از شاگردان اینجانب که در گردآوری و تنظیم کتاب چهارم نیز مرا یاری کرده اند، مسئولیت این امر را به عهده گرفته اند.

ظریف گفت: امیدوارم مجموع این فایل های صوتی به همراه کتاب های مربوط به آن بتواند نیاز هنرجویان رشته تار و سه تار را در جهت فراگیری این سازها تا حد ممکن برطرف سازد.