مرضیه افخم؛ سخنگوی جديد وزارت خارجه

گروه سياسي: یک منبع مطلع در وزارت خارجه گفت: خانم مرضیه افخم مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت خارجه و مدیرکل سابق اطلاعات و اخبار این وزارتخانه به عنوان سخنگوی دستگاه دیپلماسی منصوب شده است و از هفته آینده رسما کارش را آغاز خواهد کرد. افخم که از مدیران باسابقه دستگاه سیاست خارجی محسوب می‌شود مدیرکل اطلاعات […]

گروه سياسي: یک منبع مطلع در وزارت خارجه گفت: خانم مرضیه افخم مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت خارجه و مدیرکل سابق اطلاعات و اخبار این وزارتخانه به عنوان سخنگوی دستگاه دیپلماسی منصوب شده است و از هفته آینده رسما کارش را آغاز خواهد کرد. افخم که از مدیران باسابقه دستگاه سیاست خارجی محسوب می‌شود مدیرکل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه در دوره وزارت کمال خرازی بوده است.

 

169162_608

سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (سه‌شنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سخنگوی جدید دستگاه دیپلماسی گفت: آقای ظریف علاقمند بود که در دو سمت برای اولین بار از خانم‌ها استفاده کند. یکی سخنگویی و دیگری سفارت و اولین سخنگوی زن و همچنین اولین سفیر زن به زودی منصوب و مشغول به کار خواهند شد و این توفیقی برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد که معاونان و سخنگو ظرف یک هفته آینده معرفی خواهند شد.

مرتضی سرمدی، محمود محمدی، حمیدرضا آصفی، سید محمدعلی حسینی، حسن قشقاوی، رامین مهمان‌پرست و سید عباس عراقچی تاکنون عهده‌دار سخنگویی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند.
گفتني اينكه، عباس عراقچی سخنگوی فعلی دستگاه سیاست خارجی ديروز در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران از انتصاب سخنگوی جدید این وزارتخانه از میان بانوان و همچنین یک سفیر زن خبر داد و تاکید کرد که این افراد تا هفته آینده معرفی می‌شوند.