نمایندگان مردم خواستار حل مشکلات استان شدند/ بگم بگم های نیکزاد در سالن شهدای دولت کرمانشاه

در ادامه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کرمانشاه، جلسه شورای مسکن در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد. به گزارش مرصاد؛ در این جلسه که با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار کرمانشاه، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل ادارات استان برگزار شد، پروژه های مصوب در سفرهای […]

در ادامه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کرمانشاه، جلسه شورای مسکن در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش مرصاد؛ در این جلسه که با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار کرمانشاه، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل ادارات استان برگزار شد، پروژه های مصوب در سفرهای قبلی پی‌گیری شد.

DSC_0450

از جمله مسائلی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت حل مشکل پروژه‌های مسکن مهر استان، مجموعه‌های ورزشی‌، تغییر پیمانکاران پروژه‌هایی که روند اجرای آن‌ها متوقف و یا به کندی صورت می‌گیرد، راه‌های استان از جمله بزرگ‌راه کربلا و  کرمانشاه-کامیاران و راه‌آهن کرمانشاه بود.

در این جلسه در خصوص راه آهن کرمانشاه مصوب شد که ۲۵ میلیارد تومان به این پروژه از طریق اوراق مشارکت و  نقدی از طریق دولت، اختصاص داده شود.

نیکزاد در خصوص این پروژه گفت: راه‌آهن کرمانشاه به خسروی از اولویت های ماست زیرا به کار‌های ما برکت می‌دهد و نظر مقام معظم رهبری نیز در سفرشان به کرمانشاه بر اجرای این پروژه بوده است.

همچنین در ادامه این جلسه محمد ابراهیم محبی نماینده سنقر و کلیایی، در خصوص آزاد راه کربلا، طرح عبور این مسیر از شهرستان سنقر را مطرح کرد.

سید سعید حیدری طیب نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز با طرح مشکلات شهر کرمانشاه خواستار حل‌ آن‌ها شد. طیب در خصوص این مشکلات به لزوم نوسازی جاده های روستایی، تسریع در اجرای مساکن مهر، احداث تقاطع غیر هم سطح و احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی اشاره کرد.

محمد رزم دیگر نماینده کرمانشاه، ضمن اشاره به مشکل کمربندی شرقی کرمانشاه خواستار تسریع در حل مشکل این محور شد.

رزم با انتقاد از بعضی از پروژه‌های شهر کرمانشاه از جمله خانه‌های سازمانی شهرک جوادیه و محور کرمانشاه به هرسین آن‌ها را رها شده خواند و گفت: برای حل این مشکل لازم است که به استاندار کرمانشاه اختیارات بیش‌تری داده شود تا روند حل آن‌ها تسریع یابد.

نعمت الله منوچهری نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، نیز با اعلام برخی از مشکلات مردم منطقه اورامات خواستار حل مشکلات‌ آن‌ها شد.

علی جلیلیان نماینده مردم اسلام‌آبادغرب و دالاهو نیز با انتقاد از نتایج سفر وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش‌تر انرژی صرف پروژه‌های مسکن مهر و راه آهن  شد در حالی که نتایج خوبی از آن‌ها حاصل نمی شود و   بسیاری از آن‌ها به آینده موکول می‌شود.

nikzad (27)

جلیلیان با طرح سوالی درخصوص علت تمرکز مسکن و شهرسازی بر روی مسکن مهر، از عدم توجه به مسئله شهرسازی انتقاد کرد.

نماینده مردم اسلام‌آبادغرب و دالاهو خاطر نشان کرد: برای رفع مشکلات استان و تسریع در روند احداث پروژه‌ها باید به استاندار اختیارات بیش‌تری داده شود.

از حاشیه‌های این جلسه می‌توان به شوخی وزیر با حسینی نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب اشاره کرد. نیکزاد در جواب سوال‌های مکرر  حسینی در خصوص علت تاخیر راه‌آهن و قول گرفتن از وزیر برای تحویل راه‌آهن، برای فرصت گرفتن از حسینی برای جواب دادن به سوال وی جمله “بگم بگم” را چندین بار تکرار کرد.