راهپیمایی 22 بهمن در 10 شهر و 26 بخش لرستان برگزار شد

  راهپیمایی 22 بهمن در 10 شهرستان و 26 بخش لرستان باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد. به گزارش لکنا به نقل از فارس، همزمان با یوم الله 22 بهمن و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سرود 1357 نفری دانش‌آموزان خرم‌آبادی در اجتماع راهپیمایان این شهر اجرا شد. *در این آیین یک هزار و 357 نفر […]

935993_orig

 

راهپیمایی 22 بهمن در 10 شهرستان و 26 بخش لرستان باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

به گزارش لکنا به نقل از فارس، همزمان با یوم الله 22 بهمن و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سرود 1357 نفری دانش‌آموزان خرم‌آبادی در اجتماع راهپیمایان این شهر اجرا شد.

*در این آیین یک هزار و 357 نفر دانش‌آموز با پوشیدن لباس در سه رنگ سبز، سفید و قرمز و همرنگ با پرچم مقدس جمهوری اسلامی سرودهای انقلابی سر دادند.

*در این آیین دانش‌آموزان لباس‌های متحدالشکل بر تن داشته و سرود جاوید ایران را به دو زبان فارسی و لری خواندند.

*در مرکز لرستان توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جشن بادبادک‌ها در میدان 22 بهمن با شعار مرگ بر آمریکا توسط مردم خرم‌آباد اجرا شد.

*همچنین در حاشیه میدان 22 بهمن خرم‌آباد ورزشکاران لرستانی به خصوص ورزشکاران رزمی و باستانی با حرکات نمایشی خود جلوه خاصی به این راهپیمایی داده بود.

*در مراسم راهپیمایی 22 بهمن امسال خرم‌آباد جمعی از عشایر لرستانی با لباس‌های محلی و در دست داشتن سلاح‌های خود اعلام حمایت قاطعانه از مقام معظم رهبری و دفاع از ارزش‌های نظام کردند، که این حرکت صحنه‌زیبایی را به نمایش گذاشت.

*امدادگران جمعیت هلال احمر لرستان نیز در حاشیه این مراسم عملیات آمادگی نیروهای خود را برای انجام عملیات امداد و نجات به نمایش گذاشتند.

*محمد میرزاوند و بهمن اسکینی خوانندگان و حماسه سرایان لرستانی نیز در این مراسم به یاد دوران انقلاب برخی سرودهای انقلابی را به زبان محلی برای حاضران اجرا کرد.

*برنامه طنز توسط گروهی از هنرمندان لرستان اجرا شد.

*عکس بشار اسد رئیس جمهور سوریه توسط جوانان خرم‌آبادی حمل شد.

*برپایی ایستگاه‌های نقاشی و ایستگاه‌های صلواتی و نیز توزیع شاخه‌های گل و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران از دیگر حاشیه‌های مراسم امروز بود.

*حضور تمام اقشار ازنایی خصوصا کودکان و جوانان با در دست داشتن پرچم سه رنگ جمهور ی اسلامی  و تمثال مبارک امام و مقام معظم رهبری، حضور افراد کهنسال که عصازنان و به سختی راه می‌رفتند.

*وجود ماکت کاوشگر قادر دست ساخته دانش‌آموزان هنرستان شهدای هفت تیر ازنا.

*حضور گروهای سرود دانش‌آموزی در طول مسیر راهپیمایی، حضور گروه سرود 313 نفری دانش‌آموزی، پرتاب موشک دست ساز دانش‌آموزان بسیجی از دیگر حاشیه‌های راهپیمایی ازنا بود.

* پیر و جوان، مرد و زن، کودکان، خردسالان و سالمندان، ایثارگران، جانبازان، خانواده‌های معظم شهدا، کارکنان دولت، دانشجویان، دانش‌آموزان، فرهنگیان و اقشار مختلف مردم امروز حضورشان را در خیابان‌های شهرهای لرستان به دشمنان نشان داده‌اند و با اقتدار از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند.

*در راهپیمایی‌های صورت گرفته در سطح لرستان مردم شعارهای نظیر ما با ولایت زنده‌ایم تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم، ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده، مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر صهیونیسم، و ….. سر دادند.

* دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان، بسیج ادارات، عشایر غیور، کشاورزان و تمام ارگان‌ها و نهادهای دولتی و مردم لرستان با حمل دست نوشته‌هایی با مضمون‌های «انقلاب انفجار نور بود»، «22 بهمن ماه یوم الله است»، «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم، آماده» بر پایداری و حمایت خود از نظام جمهوری اسلامی تاکید کردند.

در پیشاپیش راهپیمایان نماینده ولی فقیه در لرستان، استاندار، فائمه جمعه و فرمانداران شهرستانی‌های لرستان حضور داشتند.